Ez így van. Én két tipusú pilóta karreiert ismerek itthon aki eljutott addig a szintig hogy utasszállítót vezethet. Egyiknek a családja tudott annyit segíteni hogy tanulás mellett a CPL-t megcsinálta. Ez magában végtelen pénz aztán jött a reptéren való seggnyalás és ismertség szerzés és nagy nehezen bejutni a cadet suliba.
A másik oldal pedig hogy végtelen hitel, kölcsönök és ugyanúgy a CPL megszerzése mellett a kapcsolatépítés és alja melók végzése hogy tűzközelben legyen és tudja fizetni a tartozásait.
Egyik sem szórakoztató. És nem keresnek többet, mint egy jól fizetett mérnök itthon. Csak míg más házat/lakást fesz a fizuból, addig a pilóta kifizeti a tandíját.
Amíg volt Malev még könnyebb volt, de a végén már az is horror nehéz.
Nyíregyházán indult minden évben repulőmérnöki ahol évi 10 embert képeztek ki. Malev támogatással ha jól tudom. De oda olyat ismerek aki bejutott, hogy hiába volt egy tanulógép és brutál szorgalmas. Ha a faterja nem ugyanúgy pilóta a közelébe se jut.