Pvp-hez nem értek, nem játszom, így arra nem tudok mit mondani, de elég sokat játszottam guardiannal, hogy tudjak róla írni.
A guardian legnagyobb hátránya, hogy a health-je az alsó kategóriában van, mint az elementalist és a thief, viszont az aegis-en kívül nincsenek olyan csapás elkerülő képességei (pl. evasion), mint ezeknek (én határozottan felcserélném a mesmerrel, sztem akkor lenne a helyén mindkettő). Ezért fel kell cuccolnia armor-ból, szerencsére ebből a heavy sort kapta. A toughness is hasznos lehet, de ott számít a növekvő aggro veszélye is (pvp-ben nincs jelentősége). Shield gua ezért olyan ritka, mint a fehér holló, mert nagyon sérülékeny, ha tankolni próbálna, különösen a condik ellen, ami a legveszélyesebb a számukra, mert átmegy armoron, aegisen egyaránt, tehát szükségük van jól időzített cleaner-ekre is, vagy egy specializált csapattársra, aki érti a dolgát.
Viszont piszok jó közelharcosok, főleg karddal és pallossal élnek nagyon (de a scepter is népszerű támogatóként), kitűnő távolságcsökkentő képességeik vannak, nagyon jó AoE képességekkel bírnak, amik remekül harmonizálhatók (symbol-ok, trap-ek és társaik), vannak csoportban hasznos képességeik is, a dragonhunter pedig az egyik legjobb elit kaszt a játékban (persze a longbow felejtős, mert az nekik f*s lett). A képességeikre sincsenek rigorózus rotation-ök, elég jó eredményeket lehet elérni a billentyűzet püfölésével is, így meglehetősen kezdőbarát, de később, ahogy a condik kezdenek előtérbe kerülni (Orr, HoT/PoF kiegészítők területei), könnyen el lehet vérezni vele és ez frusztráló lehet.
A másik, kifejezetten kezdőbarát és hosszú távon is remekül használható, power és condi vonalon egyaránt kedvelt foglalkozás a ranger.