Az tuti, hogy a Schumacher korszak elõtt a Forma-1 százszor izgalmasabb volt mint most, de nem csak Schumacherben kell keresni az okát. Az autók annak idején sokkal gagyibbak voltak, emlékszem ahogy Sennáék szó szerint farolva mentek a kanyarban. Ma már úgy megy mintha sínen menne, ami elsõsorban annak köszönhetõ hogy nem tudnak elmenni arra a bizonyos határra. Ugyanis ami Sennáék óta nem változott, az a versenypálya. Egyszerûen olyan, mintha gokartpályán versenyeznének. Megoldás: az olyan versenypályákat, mint a Hungaroring gokartpályának kell nyilvánítani, és a versenyautók teljesítményéhez illeszkedõ pályákat kell építeni, hosszabb egyenesekkel, hosszabb ívû kanyarokkal, hogy ismét el lehessen juttatni az autót arra a bizonyos határra, hogy _veszélyes_ legyen.
A másik gond pont az ezzel kapcsolatos hozzáállás. Pontosan Senna felelõs amiatt, hogy a versenyzõk jóval nagyobb biztonságban vannak a pályán, mint maguk a nézõk. Sportellenes szabályokat hoztak létre, hogy a biztonság kedvéért megöljék a versenyt. Például mi az, hogy el kell engedni valakit, mi az hogy kék zászló??? A verseny attól verseny, hogy elsõnek kell beérni a célba, ez a lényeg, a többi másodlagos. Aki elsõnek beért, az volt a legjobb, kész. Ha kilök valakit, akkor kockáztat hogy õ is kiesik. Ha õt kilökik, akkor annak oka volt. Aki elsõnek ért be az volt a legjobb, ez a lényeg!! Aki csalt, és nem derült ki, az a legügyesebb!
A Forma-1 döglõdik, a vak is látja, de csapdában vannak. Ha nincs fejlesztés, ha az utcai autók gyorsabbak lesznek a versenyautóknál, akkor a gyáraknak nem fogja megérni. Ha van fejlesztés, nincs verseny a mai pályákon és a mai felfogással.
Egy szónak is száz a vége, onnan kezdõdik majd megint a verseny, ha meghal valaki. Mert ez a verseny mindig is attól volt izgalmas, hogy _veszélyes_ volt!