Alacsony szintű csapattal kezdünk, de a történet mindennek tűnik, csak alacsony szintűnek nem. Túl bombasztikus. Illithid hajó, Avernus, drow-k, Mélysötét - mindez az első pár szinten. Faerun eléggé varázslatos világ ahhoz, hogy ne kelljen első szinten 10+ szintre tervezett dolgokat bemutatni. Mi marad későbbre? Miért nem lehet a hétköznapival kezdeni? Ha a hétköznapi dolgokat későbbre hagyjuk, akkor azok már nem lesznek érdekesek, nem lesz kihívás vagy logikátlan lesz, hogy a BG-i tolvajok erősebbek, mint a Mélysötéti drowk pl... játékvezetési okokból.
Az alap BG ehhez képest Candlekeepben kezdődött, kis helyi problémák (koboldok a bányában, banditák az erdőben) indították a játék első felét. Nem kellettek interdimenzionális szörnyetegek, vörös sárkányok meg démonok a pokolból, meg Mélysötét (ide a második játék vitt le minket először, 10. szint felett) egy ELSŐ szintű csapatnak. Nem is volt sárkány egyáltalán az első részben, még bemutatóban sem. Nem való egy alacsonyszintű csapatnak.