(HW Insider) Connor és Duncan Macleod viszonylag "fiatal" halhatatlanok. A játék története születésük elõtt játszódik. Ezért a korabeli Owen Macleodra esett a választás. Kalandjaink helyszínei: Pompei a vulkánkitörés elõtt és alatt, a feudális japán, skót felföld a 12. században. Minden egyes helyen veszélyesen eltérõ stílusban harcolnak ellenfeleink, alkalmazkodnunk kell hozzájuk és kardtechnikákat tanulni ezerrel, ha nem akarjuk miszlikben végezni. A nyert tapasztalati pontokat a Gyorsulás képességek szerzésére fordíthatjuk.
Ellenfelünk ha felnyársal kardjára, kihúzhatjuk testünkbõl a pengét és lefejezhetjük vele a támadót. Villámot vezetünk át a testünkön. Magas házak tetejérõl vetjük le magunkat egészen a földszintig. Izgalmas taktikai lehetõségek nyílnak így meg.
Veszélyt jelent, ha megütnek, mert folyton regenerálódunk és ez kimerít. A totál elfáradt, harcolni képtelen hegylakót pedig könnyen lefejezik. A játékban hemzsegõ csapdák is ezt a célt szolgálják.
A Highlanderben rengeteg a románc és az árulás. Fegyvereink: Twin Gladius - hatékony szurkálódni vele, de nem vág akkorát, mint a katana. A hatalmas Claymore-t viking para esetén használhatjuk sikerrel, csak túl nagy hely kell lendítéséhez.
Fõhõsünk más hegylakók lemészárlásával megszerzi tudásukat. Bõvülnek Gyorsulás képességei, melyek közül az egyik a Channelling the Source: villámokkal vághatjuk agyon ellenfeleinket. Minél több Halhatatlan trófeáját gyûjtjük be, annál erõsebbek leszünk és annál több Gyorsulás skillbõl választhatunk.
Kurgan nem létezik még a játék sztoriját képezõ korai idõkben. Helyette a Fõgonosz a démonokkal gazdagon kispékelt The Kraken. A fejlesztõknek tetszik az Unreal Engine 3 motor és úgy gondolják, bõven hozzák majd a megszokott Hegylakó filmek minõségi színvonalát.