Csatlakozom az "überkacsa hír"-t kiáltók táborához.
Nem müködött a fék... Hmmm, talán ha a pedált megtaposta volna. Szvsz ma a Priuson kívül nagyon kevés autóban van e-fék (a pedált nyomva jelet ad, hogy mennyire szeretne lassulni, az ISA(D) meg energiavisszatermeléssel fékez 5km/h-ig lassít, üzemi féknek használják.) Egyébként ott is bizonyára 2 független rendszer van a fékezésre. Az említett francia kocsiban aligha volt ilyen e-fék... Ha meg hidraulikus, akkor fognia kell. (van 2 ftlen kör)
A kártyát (ha Laguna) ki lehet húzni, van a start/stop gomb is, ezekre tuti leáll. Persze a fék- és a kormányszervo nem fog segíteni, ill. a fék csak 2-3 pumpálásig, meg a kormányzár is (mint említettétek) bekattanhat.
Az említett mágnes meg érdekes, hogy mit szolgálhat az utastérben. A "fék" egyébként mit jelenthet a cikkben? A gépjármûveken fékrendszer van. Tán a pedál lenne? Oda minek tennének állandó mágnest, milyen jelet ad az a sebességrõl... Talán a féktárcsák környékén vmi jeladóra gondoltak? 190-nél bajos lenne kinyúlni addig... Nem fog kiderülni.
Mi a vélemény arról a lehetséges prózai okról, hogy ugye éppen elõzött, vagyis gázt adott. Tf, hogy padlógázt, és a szõnyegbe beakadt a gázpedál.