Még pár gondolat egy gyártói jelenléttel gazdagított WTCR lehetőségéről...
Jelenleg a Hyundai, Lada és Peugeot fejleszt és futtat gyárközeli TCR programot. (A Peugeot bevonta a Citroen Racinget és az SLR-t is).
Optimális esetben a Honda is szépíthetne jövőre az idei blama után és a szempontunkból feltétel, hogy a Honda is "gyári" csapatot indítson.
A 3 legnagyobb ellenfél (VW csoport 3 tagja) a dízelbotrány miatt még mindig kizárható. De így is van 4 gyártó, aki akár már jövőre nevezhetne konstruktorként. Csak el kéne választani őket a halandóktól.
A MotoGP korábbi factory/open szabályozása jó példa lehetne. Ott a gyáriak szabadon fejleszthették a motorvezérlő elektronikát, de cserébe kötöttebb volt a motorblokkok fejlesztése és használata, kisebb tankkal és keményebb gumikeverékekkel mentek. Persze ezekből nem minden vehető át, de lenne mivel kompenzálni egy gyári csapat előnyét az egyenrangúságot / esélyegyenlőséget fenntartva...