"Tény, hogy a PAL és NTSC képek frissítése _majdnem_ konstans"
1Hz itt nem számít (kivéve, ha extrém módon ki van idõzítve minden).
"de inkább viselem el az állítólagos ricegést"
Állítólagos? Hm, hát te tényleg nem látod, hogy pl. riceg az egérkurzor? (Bár az USB-seknél egy fokkal jobb a helyzet, mint az rs232/ps2-eseknél, mert sûrûbb a pozició-frissítése, csak épp még mindíg nem szinkronizált a monitor-képfrissítéshez.)
"mintsem 50/60 Hz interlace-en nézzem a kijelzõt. Ez igaz a konzolokra."
Ez igaz, az 50/60Hz nem kellemes. De sokszor olyankor sem szinkronizálnak rendesen, amikor lehetne.
"Az Apple cuccok ugyanolyan kijelzõket és grafkártyákat használnak, mint a PC-k, tehát oda sem lehet jobb cuccokat csinálni"
Ott legalább talán jobban odafigyelnek, és ha van rá lehetõség, ricegésmentesen oldják meg.
3D-s játékokban (akár PC, akár más), ha gyorsabb a képgenerálás, mint a monitorfrissítés, akkor általában megvan az "1-frémes mozgás", de 2D-s játékok többsége általában nagyon riceg (az elõbb leírt okból, nevezetesen, hogy külön számolni kellene a monitor aktuális frissítésével, ami itt nem lenne egyszerû, mert itt nincs újraszámolva minden, mint a 3D-seknél). De mindenesetre megoldható a dolog, csak némi (nem sok) pluszmunka, de ezt inkább megspórolják, mert a többség úgysem látja.
"ha az állításod igaz."
Húh. Én próbáltam érthetõen leírva megalapozi az "állítást". Ha nem érted, és nem is látod, akkor nem tudok mit tenni. :)