(HW Insider) A Midway Austin stúdió fejét, Zack Woodot interjúvolta meg a CVG csapata a várva várt AREA-51 második részét illetõen. Meglepõen jónak találták ugyanis az újságírók a Las Vegas Gamers' Dayen rendezett, rövidre szabott kézrátétel során a játék szakaszirányítását, atmoszféráját és hangulatát. A CVG szerint potenciális versenyzõ lehet még az Xbox 360, PS3 és PC platformokra érkezõ Blacksite Area-51-bõl.
Zack Wood:
Teljesen megújul a szereplõgárda. Friss a történet, melynek elemeit képezik a tenorizmus és a világháborúk meg a kormány titkos mesterkedései. Visszamegyünk az elõzõ részben keletkezett bázis romjaihoz és szembenézünk a végsõ fenyegetéssel.
Totál más a játékmenet, mert saját szakaszt vezetünk, mely minimum három emberbõl áll. Két társunkat gombnyomásra célra küldhetjük vagy megparancsolhatjuk nekik, hogy vegyenek kezelésbe egy célpontot. A Blacksite lényege a történet, a szakaszirányítás és a sci-fi elemek lettek.
Társaink morálja magas, ha mi magunk is jól teljesítünk a tûzvonalban, tehát pontosan célzunk, hatékonyan amortizáljuk az ellenséget. Ezt meghálálják, mert lelkesen segítenek. Azonban ha rosszul célzunk és gyengén teljesítünk, akkor embereink is visszaesnek, fedezéket keresnek, hátramaradnak a harcban és elképzelhetõ, hogy eltévesztik a célt.
A sztori a manapság bemutatott Irakban kezdõdik. Embereinkkel együtt részt veszünk a harcokban, ám látunk pár fura dolgot és innen kezdõdik a hajmeresztõ történet. Ezt követõen visszamegyünk az USÁba, ahol nyomozást kell folytatnunk egy különös városban, mert ott állítólag találtak valami ismeretlen lényt.. Rögtön beugrik pár hasonló elem, amit már láttunk Irakban. Kezdjük összekötni a szálakat.. A fejlesztõk játszanak az ötlettel, hogy mi történne akkor, ha idegenek keze lenne a ma pezsgõ, modern társadalmunkban, mint szociális jelenségben.
Multiplayer módok: standard deathmatch, team deathmatch, capture the flag, kétjátékos kooperatív multiplayer az egész hadjáraton át.
Sztori:
Gears of War írója, Susan O'Conner elég korán beszállt a projektbe. A mai szokástól eltérõen, - csaknem kész játék párbeszédeinek felturbózására hívnak be egy profi írót, aki visszamenõleg eszkábál az elkészült tartalomhoz valamiféle sztorit - itt már kezdetektõl fogva a történetre épült a tartalom, ami nagy különbség. Az Area-51 kiválóan teljesített a játék közben hallható szövegek terén. Zack szerint, ahogy haladunk elõre a történetben, egyre jobb szövegekkel találkozunk a második részben is.