A napokban ismét több elõadó jelezte, hogy augusztus 10-17. között a nemzetközi kultúrkemping fellépõje lesz. A korábban közzétett nevek mellett itt lesz az amerikai hiphop szcéna egyik üstökösének számító The Game, a szintén a tengerentúlról, izgalmas punkos pozenével érkezõ Good Charlotte, a hiphopos-dancehallos-raggás Sean Paul és a klasszikus punk-színtér jelese, a Toy Dolls valamint a metál felhozatalt mégjobban erõsítendõ, a finn Sentenced. Üröm az örömben, hogy Marianne Faithfull idõközben lemondta tervezett koncertjét.
Az amerikai Good Charlotte felettébb érdekes jelenség, s mint ilyen, igen csak figyelemre méltó. Egyike azoknak az amerikai bandáknak, melyek nagy sikerre kalibrált tini-punk zenekarként indultak az elmúlt néhány évben, ugyanakkor - legutóbbi albuma tanúsága szerint - több mint egy egyszerû, egydimenziós, zajos punkzenekar, hiszen dalról-dalra képes különféle árnyalatokat felmutatni és feszes, de izgalmas punkos popzenével izgalomban tartani a hallgatóságot. A zenekar már tulajdonképpen 1996-ban megalakult, de debütáló albuma jó pár "klubozós-koncertezõs" év után 2000-ben jelentette meg cím nélküli debütáló albumát, melyet 2002-ben követett a nagy áttörést elhozó, nemzedéki slágerekkel teli Young and The Hopeless címû nagylemez. Végül - s hogy egyben vissza is kanyarodjuk a szöveg elejére - 2004-ben került a boltokba a Good Charlotte a vártnál sokszínûbb, izgalmas világáról és megkérdõjelezhetetlen tehetségérõl tanúskodó The Chronicles Of Life and Death címû aktuális album.
Ha valaki, hát a jamaikai-amerikai Sean Paul biztosan megtáncoltatja majd a nyári melegben a Sziget nagyszínpada elõtt összegyûlt tömeget. A táncba hívó hiphopos-dancehallos-raggás stílusával laza csipõmozgásra és folyamatos koktélvásárlásra ingerlõ sztár 1973-ban született, - õsei között találhatunk portugált, kínait és jamaikait - Jamaikában nõtt fel és 1996-ban itt adta ki elsõ kislemezeit. Az amerikai közönséget a '90-es évek végén hódította meg - elõször a Hype Williams-féle film, a Belly Here Comes The Boom címû betétdalával, majd az amerikai kislemezlista elsõ tíz helyezettje közé furakodó Hot Gal Today címû slágerrel. Debütáló albuma 2000-ben került a boltokba Stage One címmel, majd két év múlva jött az igazi nagy Sean Paul-sikerlemez, a már az egész világ által ismert és elismert csupasláger Dutty Rock. Sean Paul zenéje jóféle hibrid: hiphopos és reggae-s, laza és feszes, csont-nélkül-slágeres és szellemes, csajozós, pasizós, bambulós, lazulós - igazi üde színfolt az idei Szigetre.
The Game az amerikai hiphop-játszma egyik legújabb és egyik legsikeresebb dumagépe, a jelenlegi szcéna egyik üstököse. A Jaycon Taylor néven anyakönyvezett Los Angeles-i születésû repper elsõ nagylemezét 2004-ben hozta ki Untold Story címmel, ám igazi áttörését a Dr Dre-féle Aftermath kiadó által gondozott The Documentary címû, a nagyközönség számára kvázi-debütáló albuma hozta el - a lemezen, melyen olyan nagyágyúk mûködtek közre, mint Dr. Dre, 50 Cent vagy Nate Dogg, azonnal a slágerlisták felsõbb régióiba száguldott, Amerikában listavezetõ lett, és hónapokon belül milliók fogytak belõle. The Game zsánere és egyáltalán, egész habitusa az amerikai hiphop-színtér hagyományaival ellentétben vállaltan mentes a "nyugati part-keleti part" megosztottságtól, stílusára egyszerre hatott az N.W.A, Snoop Dogg és Dr. Dre, Notorious B.I.G, 2Pac és Jay Z, mégis az utóbbi idõkben 50 Cent és The Game konfliktusáról beszél a popsajtó, miszerint a 50 Cent-lemezen is közremûködõ The Game azt nyilatkozta, hogy szívesen dolgozna együtt Nas-zel, akit 50 Cent köztudottan nem szível, és ezt rap-rímek formájába is öntötte már.
A Toy Dolls a klasszikus punk-periódus utáni idõszak egyik legismertebb, legnépszerûbb zenekara; afféle újklasszikus punkbanda. Az angol (közelebbrõl: sunderlandi) zenekar 1979-ben alakult, debütáló kislemezét több tagcsere után 1980-ban jelentette meg, melyet 1983-ban követte a Dig That Groove Baby címû bemutatkozó album. A punkosan dallamos, vidám, ironikus és játékos - mondjuk így: happy-punk - zenei világáról elhíresült csapat intenzív sörözésre és táncra ingerlõ kiváló koncertzenekar. A ToyDolls idén új lemezt jelentet meg meglehetõsen szarkasztikus címmel - Our Last Album?
Sentenced (FIN) - A finn-magyar barátságot ezúttal egy olyan zenekar erõsíti a Sziget 2005 Hammerworld színpadán, amely a kilencvenes évek elején szinte elsõként robbantott a nemzetközi metalszíntéren, és népszerûségével az utána jövõ finn csapatokat is katapultálta egy magasabb szintre, tette ismertté a finn metalt. A sok változást megélt zenekar a black metaltól a brit heavy metalig minden hatást magába szippantott és idén, és bár baljós címû Funeral Album azt szimbolizálja, hogy ez a zenekar utolsó lemeze és turnéja, mégis bebizonyosodott, hogy még mindig õk a legsúlyosabb figurák az ezer tó országán innen és túl. Utoljára a Szigeten, kihagyhatatlan.