De a Biblia mégis errõl ír. Akkor elfogadjuk a szövegeket, vagy elvetjük? Sokan mégis a szó szerinti értelmezést mondják indokoltnak, míg mások "átvitt" jelentések hordozójának. S míg elõbbi hívei nincsenek meggyõzõdve minden esetben igazukról, addig utóbbiak szó szerint idéznek a szent könyvbõl megmásíthatatlan ténynek nevezve az ott leírtakat.
Cziporra pedig nagyon be lehetett rezelve, ha megtette amit tett. E könyv pedig lényegtelen dolgokról nem szól (többször lényegesekrõl sem), s az Úr-nak kellet az úton-állnia metszetlen zsidóra várva, ha így írja mégis.
Ne feledkezzünk meg ugyanakkor Jákobról, aki ugyancsak személyesen találkozott az Úrral, és nem is írom a többieket akik szintén. Feltéve, de meg nem engedve, hogy kitalált személyekrõl van szó ezekben az esetekben, példabeszédeknek is tarthatnánk az ilyen jellegû történeteket, viszont példaként éppen ezek a történések nem állják meg a helyüket. Inkább leírásoknak tûnnek, s akkor valósaknak kell lenniük, mert ugye közlõik feddhetetlenek, hiszen zsidók.
Ebben az esetben nem hagyhatjuk ki Nimródot sem. A különbség csupán annyi, hogy Nimród ment el a Teremtõhöz, nem fordítva. Az összes többi találkozás valamilyen jelenés, alászállás, esetleg elragadás útján valósult meg. Nomeg, hogy Nimródot a kiválasztott nép valahogy nagyon rühelli. Pedig Nimród értéket teremtett, épített, amit késõbb a zsidók elvettek. Milyen érdekes, hogy még a mai fõvárosuk is a Magyar Apostoli Királyság befolyása alatt állt. Ez az Apostoli Királyság pedig mellérendeltje a pápai államnak, nem alárendeltje, vagyis egyenlõ rangúak. Elvileg a mai napig is. Hogy aztán a Teremtõ elvette volna Magyarországtól az "Apostoli Királyság" jelzõt, és egyszerû királyság lennénk, arról a Biblia nem tesz említést. Vagyis ez az õsi jog fennáll. II. András óta a mindenkori magyar király egyúttal Jeruzsálem királya is! De magyar kapcsolata, magyar eredete sokak számára ugyanolyan tény, mint pl. számodra a Biblia írásai. Pedig mondhatnánk itt is hitetlenkedve: Hiszen azt a zsidóknak adta az õ uruk! Mégis a magyaroké? Õk építettek ott templomot, alapítottak rendházat? Most akkor kivel van a Jóisten? Atyaisten? Teremtõ Isten? S ezek az elõbbi isten-fogalmak mely más nyelvekben fordulnak még elõ ilyen összetételekben, értelmezésekben?