Ezen a napon kötött az Úr szövetséget Abrámmal, és azt mondta:
A te utódaidnak adom ezt a földet Egyiptom folyójától, az Eufrátesz folyamig, a kénieket, kennizieket, és kadmóniakat, a hettitákat, perrizieket és refáiakat, az emóriakat és kánaániakat, a girgásiakat és jebúsziakat.
Mózes elsõ könyve 17.1-tõl:
Amikor Abrám kilencvenkilenc éves volt, megjelent Abrámnak az Úr, és ezt mondta neki:
Én vagyok a mindenható Isten.
Járj énelõttem, és légy feddhetetlen!
Megajándékozlak szövetségemmel,
és nagyon megszaporítom utódaidat.
Ekkor Abrám arcra borult, Isten pedig így szólt hozzá:
Ez lesz az én szövetségem veled:
Sok nép atyja leszel!
Nem nevezlek többé Abrámnak,
hanem Ábrahám lesz a neved,
mert sok nép atyjává teszlek.
Nagyon megszaporítom utódaidat,
népeket támasztok belõled,
királyok származnak tõled.
Szövetségre lépek veled,
sõt utódaiddal is,
örök szövetségre minden
nemzedékükkel.
Mert Istened leszek, és utódaidnak is.
Neked adom és utódaidnak
a földet, hol jövevény vagy,
Kánaán egész földjét birtokul örökre,
és Istenük leszek.
Majd ezt mondta Isten Ábrahámnak:
Te pedig tartsd meg szövetségemet, meg
utódaid is nemzedékrõl nemzedékre!
Így tartsátok meg szövetségemet, amelyet
veletek és utódaitokkal kötök: metéljenek
körül nálatok minden férfit!"
Kérdésem Nr.1: Miért csak a második szakaszban említ az Úr szövetséget, sõt még a nevét is megváltoztatja Abrám - Ábrahám? Miért nem az elsõ részben? Nr.2: Mit is jelent ez a szövetség? Mit takar?
"Járj énelõttem, és légy feddhetetlen!" Na ez az ami szerintem részletesebben lett "kifejtve" a 10 parancsolatban, illetve a Mózes korabeli eseményekben. Finomításra, részletezésre került.
A zsidó nép kifejezés helyett írom úgy, hogy Ábrahám utódai nem tartották be a "szövetséget". Vagy mégis? :)