A hatalmas Fable-koppintásnak tûnõ ROOTS útban van a szülõcsatornában a napvilág felé. Szerepjáték, s akció-kaland lesz egyben. Lényege a harc, amely „arénákban” folyik. A játék kombinálja a real-time és körökre osztott rendszereket. Buta története a következõ: Setét Gonosz emelkedik ki a feledés homályából Lorath földjén. Van egy viszketõ tenyerû hõs, aki kába vigyorral a képén azt képzeli, ha utánamegy a gonosznak és legyakja, mint BillerGéza a vécésnénit, attól elalélunk és húdejó lesz a játék. Útja során haverekre lel, ki csatlakoznak hozzá egy motorlánc segítségével és együtt pokoli hentelõ gépezetet alkotva lemészárhentelik az árnyékból kihuhogó, fásult szörnyeket.
Zeppelinnel lehet versenyezni, és hogy ne aludjunk el léghajókázás közben, a Lorath világában népszerû Trion nevû logikai játékon csikorgathatjuk fogainkat. A cím onnan van, hogy ÕSI, misztikus õrzõ fák hajladoznak a játékban, amelyek gyökereikkel veszélyes démonokat kötnek gúzsba. Fõleg szóló rész várható, de XBOX Live befigyel természetesen. Ezenkívül miniküldetésekkel, trollok kiszabadításával kell még veszõdnünk, valamint találkozunk egy fura, röppenõ néppel. Állítólag a víz felcsap, amint beleugrunk és reagál, ha esõcseppek hullnak a felszínére. [..hhh..] Meglátjuk. A fejlesztõk még hó és homokviharral, valamint éktelen égzengéssel riogatnak minket. Mindehhez 1Ghz processzort és GF4/Radeon9500 osztályú videokártyát kérnek.
Nocsak! Csuda fejlõdésen ment keresztül a cucc. Még a végén összehozzák ezt a Roots-ot a fejlesztõk. A globális megvilágítás foto-realisztikus kaktuszokat eredményez. A stonehenge kövek között álló csapatról fergeteges RPG ötletem támadt, ha megkapnám az engine-t és a készítõ csapatot, megpróbálkoznék egy rövid epizód elkészítésével. Az esõ NB1-esen néz ki, fõleg, ahogy kicsiny hullámgyûrûket vet a pöpecül pixel shadelt vízfelületen. A tetszetõs 3D modellek kissé darabosak, nem éppen UT2004 felbontásúak, de egyelõre még nem tudtam ezekhez foghatót készíteni, úgy hogy befogom a csuszalesõmet és bámulom õket, hátha tanulok valamit a felépítésbõl. Minden elismerésem a készítõ gárdáé, meg a dizájnereké, mert az új képekkel igen kellemes formába ömlött a játékuk. Az egész projekt szépen halad a színvonalas kinézet felé.
Lorath 24 régióra osztott világában kalandoznak hõseink. Felfedezõ útjuk során 120 NPC-t dühítenek fel a sikítógörcsökig. 400 különleges cuccot találhatnak. 70 varázslattal hetven harci arénában sütögethetik meg a százféle szörnyikét és fanatikus humanoid testvéreiket. A történet állítólag élvezetesen csavarodik és minden fordulónál izgi meglepetéseket tartogat. Interaktív, dinamikus környezet vár bennünket, ami szerintem akkor lenne igazán interaktív, ha egy fireballal eltalálnám a kõoszlop tetejét, az meg rádõlne az Ogre fejére, szörnyethalasztva a behemótot. Hõseinket a szokásos módon tápolhatjuk. Izmosodó tenyerükbe egyre durvább fegyvereket nyomhatunk. A Rootsban két minijáték kapott helyet. Elsõ egy légballonos-járgány verseny, második pedig egészen eredeti fejtörõ, a Trion.