Új anyagokat kell létrehoznod (a lux saját anyagaiból), és a lámpák fényerejét is módosítani kell, valószínűleg ez a gond.
A renderelést a Lux saját ablakában tudod megállítani/folytatni: a render fülön, a bal felső sarokban, a három gombbal - ha hagyod, akkor megy a végtelenségig. Animációnál beállíthatod, hogy egy adott sample-szám eléréséig csináljon egy képkockát, vagy adott ideig: itt leírják, hogyan kell.
Amúgy meg ott a wiki, abból sokat lehet tanulni. Azzal érdemes kezdeni, hogy a különböző renderelési módok (bidirectional, path, ex-photon map stb.) elveit megérted, mikor-melyiket jó használni, utána a finomhangolás. Pl. a path mód olyan, mint amit a Cycles használ, visszafelé, a kamerából lövi ki a fénysugarakat, míg a bidirectional már kétirányú, a fényforrásokból is indít sugarakat. Ennek nagy jelentősége van akkor, ha szinte csak indirekt megvilágítás van egy jelenetben, pl. szobabelső.