Az R2es max óta próbálgatom a modellezést több kevesebb sikerrel, úgyhogy nem most gondoltam úgy, hogy nekiállnék, de eddig ez okozza a legnagyobb nehézséget az átszokásra, pedig próbáltam pár alternatívát, (wings3d, rhino3d, lightwave, maya stb..)
Hardsurf modell lenne amit szeretnék jobban megtanulni azon belül is a repülök, ezért a Military-meshes.com oldalt szoktam nézegetni ott vannak csodák blenderrel is .
vizuális típus vagyok így a profi videókból is lejön , hogy mit akar csinálni, de ha nem áll kézre az már rossz. Tutorialokat is nehéz így tanulni, mert vagy nem mondja vagy nem írja ki a kijelzőre, hogy mit nyomott. ha meg kiirja az néha olyan mintha a guitar hero lenne, hogy csak pörögnek a betűk és vagy a betűket figyelem vagy a modellt.
Maxban minden a szemem előtt történik.
"Mondjuk Front viewben van a kép nyomsz egy numpad 1-et a nézethez majd numpad 5-öt az orthographical nézethez, nyilván edit módban meg vertex select módban kijelölöd a pontot jobb klikkel nyomsz G-t és oda húzod a tárgy széléhez. A nézet miatt csak 2 axisban dolgozik szóval nem barmolod el a térben :) Még egyesével egérrel húzogatnád sztem 5 ször annyi idő és nem gondolom hogy túlzok. "
MAxban mindez :
vertexmodba vagy, ezt az edit modot nem is értem miért kell állandóan állítgatni belenderben, maxban alap, hogy mindent így csinálsz.
bal egérrel rákattint a vertexre manipulátpor nyílon arra a tengelyen hozod nyomva tartva az egeret amerre szeretnéd, alt billel mellényomva ortograficba forgatod a nézetet. majd egy másik vertex bal egér gomb , nem kell plusz gomb , hogy elfelejtse az előzőt.
igy egy bal egér + alt kombóval ki tudom alakítani a formát ha csak a pozícióját kell a vertexeknek módosítani. Blenderben , meg jobb gomb majd bal gomb meg G-betű esetleg még más is, mindezt mindig.
Ha egy kicsit több időm lenne akkor biztos könnyebb lenne az átszokás, de igy inkább csak fejben próbálom felfogni.