Igen gondoltam, hogy régebb óta érdekel, de most hiába tudod hogy mit akarsz, ha nem tudod hol van hozzá az eszköz. Olyan mintha egy szerelőt átvinnének a másik műhelybe lehet akár milyen jó ha nem találja meg a villáskulcsot :D
Szóval sztem nem is az ilyen specifikus tutorialok kellenének hanem valami olyasmi mint a Blender DVD Training 11 - Blender Inside Out vagy Lynda.com - Blender 2.6 Essential Training leginkább mindkettő egyik CG Cookies anyag a másik meg Lyndás, de ha végig nézed már jobban feltalálod magad a környezetben.
Ha repülőt szeretnél azt csakis blueprint alapján. Mivel sokan autóval kezdik lesz hozzá tutorial is dögivel. Ahogy írod is aki nem írja ki, hogy mit nyom le, az már nagyon béna tutorial készítő. Lehet néha használni kell a yt- lassított lejátszását hogy lásd mi pörgött le a sarokban :D Aztán majd megszokod idővel már szemre látod mit csinál és tudod mit kell nyomni és hiába pörgött le 10 parancs 4 másodperc alatt tudni fogod azt az 1-et ami neked kell mert a többit már ismered. Ez így működött nálam.
Object meg Edit mode elején szokatlan valóban, de később meglátod a hasznát bonyolultabb modellnél. Mondjak csak annyit, hogy elszeparálhatod pl a repülő rotorját a kabintól és így majd animálhatod, forgathatod külön, ha külön object edit módba belépsz és kijelölöd a rotor lapátot nem fogsz véletlenül vertexeket kijelölni a repülőből mert más object, gtors áthelyezéseknél jó ha van mert nem kell figyelni a kijelöléssel, meg rakás dologra rájössz még használat közben, hogy van értelme ennek a különszedett dolognak.
Nekem körülményesebbnek tűnik így ahogy leírtad a Max módszert, itt elég 1 szer beállítani a kamerád nem kell mindig módosító alt billentyű, hogy még nyova tartod ortho a kamera. Itt ha megnyomod a num 5-öt orthora vált és úgy marad. Ha nem nehezítenéd saját dolgod a nyilakkal, gyorsabb lennél, csak tudom rossz érzés hogy a reflex már működik, hogy klikkelnél a nyílra, ha mellé klikkelsz még a 3D cursor is elugrik és csak egyre jobban felcsesz :D
Azt nem értettem hogy milyen plusz gomb kell, hogy elfelejtse az előzőt? Ha nem nyomod le a shiftet akkor nem jelöl ki több vertexet. igazából 3 gomb kell ahhoz amit szeretnél jobb, G és bal, ilyen sorrendben. Kijelöl, G, elhelyez bal klikk, majd újra kijelöl, G, elhelyez bal klikk és így tovább. Kényelmesebb így mert ha pl 1 egységet le kettőt jobbra kell mozgatnod nem kell 2 axis nyilait fogni, egérrel precízen elhelyezhető. Tényleg más gombot nem kell nyomni.
Persze lehet komplikálni, ha precízebb egeret akarsz nyomva tarthatod a shiftet mozgatás közben, ha csúsztatni akarod a vertexet meglévő élen kétszer nyomod meg a G-t egymás után és más módba lép az elhelyezés.
De igazad van idő kérdése, ha lesz elég időd foglalkozni vele rá fog erre is állni az agyad és majd meglátod ami most furcsa magától értendő lesz hamarosan, majd ha elérsz a materialokhoz meg ilyesmikhez ott lesznek még csak a meglepik sztem :D