Azért 2m a kocka mert azt is sugárban adod meg vagyis 1m sugarú kockát kérsz ,ez oda is van írva bal oldalt a T menüben , ha 1m oldalhosszú kockát akarsz akkor 0,5m sugarat kell beírnod.
Vagy fogod a 2m es kockát és akár object módban átméretezed ütsz S 0,5 Enter t. De így átírja az objektum skáláját 0,5x ös re ami kihatással lesz a procedurális textúrákra meg a tovább i műveletekre szerkesztésekre ,és átadja a kapcsolt objektumoknak is ezt a tényezőt utána nem fogod érteni hol siklottál ki. Ezért érdemes Ctrl A val Appli scale and rotational visszaíratni 1x re "kinullázni".
Edit módban nagyítasz akkor ez nem kell.
Az empti item képet nem vágom , én olyat tudok images as planes , ami egy kiegészítő és a fényképedet egy mesh ként berakja , ezt utána úgy tologatod méretezed mint akármelyik objektumot.
Az hogy a háttérkép perspektívában nem látszik nem véletlenül van , mivel nincs értelme. Egy sík képet nem lehet perspektívikusan körülrajzolni úgy hogy az mérethelyes legyen síkban . Rakd be háttérképbe azt a képet amit körül akarsz rajzolni , ott fel tudod nagyítani a 2m es kockádhoz mert tudod hogy a képen mi felel meg 2m nek és addig nagyítod amíg a kocka bele nem kerül , közbe tologatod a kockát vagy a képet hogy oda kerüljön ahol van a 2m.
Ha meg nézegetni akarod a képet a textúrák miatt még mindig ott van emty mes ként perspektíva nézetben és ott nem is számít a mérete tehát vergődnöd sem kell tovább vele.