(Worthplaying) A PC Gamer legújabb számában cikkeznek a Cavedog szuperjátékának - Total Annihilation - folytatásáról. Chris Taylor nagymester azóta megalapította a Gas Powered Games-t, ahol társaival keményen dolgozik a nagy sikerû játék folytatásán. THQ fogja kiadni. Mivel nem tudták visszaszerezni a licenszet az Ataritól, ezért a Supreme Commander címet kapta a nagy mû. Totál mindegy mi a cím, ha a készítõ ugyanaz! Tuti, hogy kellett változtatni egy-két dolgot a jogvédelem miatt, ám ettõl függetlenül bizton számíthatunk a csúcshangulatra. A szkennek magukért beszélnek. Vigyétek õket, míg lehet.
A Total Annihilationtól eltérõen a Supreme Commander mûholdas térképen real-time mozgó ikonokkal mutatja a hadseregek manõvereit. Innen lehet bezoomolni a csatákra. A TA óriási meteorként csapódott az RTS színtérre és jóllehet Chris Taylor 1997-óta egyetlen játékot sem adott ki, továbbra is a real-time stratégia csúcsának tartják alkotását. A Dungeon Siege sorozat csak bemelegítés volt az igazi nagy dobás elõtt.
Szárazföldi, légi, és tengeri csatákat gyorsan eldönthetünk Godzilla méretû harci gépezetekkel. Ha az óriás egység rálép a kicsikre – bajtársaira is - , akkor az eltiportak repeszdarabokat szerteszórva robbannak darabjaikra, sebzik a közelben lévõket, megperzselik maguk alatt a talajt, majd kötelességtudóan palacsintává lapulnak. A robotok hasonlíthatnak a Transformers és a Battletech univerzumban látott gépekre és mindegyiken normal map feszül.
Távoli jövõben három fél harcol a galaxis feletti uralom megszerzéséért. Az emberiség ûrbe rajzásakor meghódított békés idegen nemzet, neve: Aeon. Nekik szépen legömbölyített, békésnek tûnõ gépeik vannak. Amíg nem támadják meg õket, a csinos egységek paneljei sem húzódnak félre, hogy helyet adjanak az energiától sercegõ ágyúknak. Következõ a távoli emberi kolónián kifejlesztett cyborgokból alakult haderõ: a Cybran. A sort a jól ismert emberek zárják. A harcokat gigantikus Supreme Commander robotok vívják. Beteleportálnak a csatamezõre és saját erõforrásaikat felhasználva felépítik a bázist és kitermelik az egységeket. Vállaikon elhelyezkedõ hangárokból vadászrepülõket indíthatnak. A megsemmisítés totális. Légi egységek süllyednek bombázómagasságba, hogy megszórják a hajókat, amelyek falanx típusú légelhárító rakétákkal válaszolnak.
Tengeralattjárók sunnyognak a mélyben, hogy célba lõhessék mindent felemésztõ nukleáris bombáikat. Stratégiai nézetbõl a gombafelhõ a közelben tartózkodó egész hadtestek ikonjait sodorja el. Taktikai nézetben láthatóan porrá égeti az egységeket. Egész flották süllyeszthetõk el ezzel a technikával. A szenzációs kezelõfelület számos totális újítással rendelkezik. Egyet árultak csak el, az pedig a frekvencia-érzékeny egérkezelés. A játék számolja, hova, mennyit kattintunk. Ha pánikszerûen kattintgatunk egy ellenséges egységre, akkor az AI érzékeli azt és az össze egységet odarendeli megsemmisítõ erejû támadásra.
Felsõ, stratégiai szinten a seregeket jelképezõ ikonokat shifttel kiválaszthatjuk és az ellenség ikonjára húzhatjuk õket. Csapataink ekkor automatikusan koncentrálják tûzerejüket. Ezután bezoomolhatunk taktikai képernyõre, melyen az egységek valósághû méretûek, nem úgy, mint a legtöbb játékban, hol a csatahajók esetleg kétszer nagyobbak a tankoknál. A Supreme Commander hajói, melyeknek saját nevet adhatunk, akkorák, hogy két taktikai képernyõn férnek csak el. Nagyobb hajók titanicra emlékeztetõ süllyedést produkálnak megsemmisüléskor.