Kizoomolva az egységek pöttyök lesznek,majd még inkább kizoomolva az egész flotta is 1 ikon lesz.Be lehet állítani hogy mutassa a járõrözõ egységek útvonalát,illetve lesz egy idõbélyegzõ(ami mutatja az idõt mire odaér a waypointhoz), illetve a haladási irány is nyillal lesz jelezve.
2 erõforrás marad, anyag és energia. A termelõ épületeket egy tömbbe lehet rakni, így nõ a hatékonyságok, viszont a tömb egymás melleti épületei ha felrobbannak, akkor a tömb környezõ épületeit is sebzi,illetve könnyebb célpontot nyújt.
Egy klikkel végtelenre lehet állítani a gyárakat, az átlagos gyártási idõt kiszámítja a gép neked.
2 fajta commandered lehet, a Supreme commander(ez vagy te, csak 1 lehet belõle), és bázis commander, ami csak a javításra, és az építésre van specializálódva.
Nagy mérvû az egységek automatizmusa, 1 klikkel el tudod küldeni a repülõidet,és a támadás után mennek javítatni magukat.
Persze ez nem azt jelenti hogy nem menedzselhetsz akár 1 egységet is közvetlenül a harcban, hanem azt hogy amelyik szintre zoomolsz,olyan szinten kezeled az egységeket(legközelebbi zoomban 3-10,távolabbi 30-70,......)
A legtöbb egységnek van elsõdleges és másodlagos tüzelése,támadási módja(jetpackes gyalogosok másodlagos tüzelése a jetpack használata)
A bázisod elrejtése létfontosságû,illetve az ellenség szándékának megismerése.
A tankok erdõs pályán ledöntik a fáékat, úgyíhogy nem célszerû egyenes vonalba menni a tankokkal a bázisodtól,mert könnyen odavezeti az ellenséget az erdõben a letaposott ösvény.
Észlelés:A radarnak és szonárnak van aktív és passzív módja(ugyanaz mint a való életben,aktívban pingelsz,és felfeded a helyzeted, illetve az összes hatósugárban tartózkodó nem lopakodó ellent, passzív módban hallgatsz,és figyeled az ellenséges pingelést)
Harc: tiszta szimuláció,nem kõ papír olló alapon mûnködik,mint a legtöbb RTS
tankoknál a röppálya, és az ellenség lövés közbeni mozgása miatt nem biztos hogy eltalálod, így gyorsan mozgó ellenség ellen érdemes lézert alkalmazni(gyors a lövedék,nagyobb eséllyel találja el így)
repülõknél van légi harcra rakétás és gépágyús repülõ is,a gépágyús a földi harcra nem alkalmas,mert túl rövid ideig tud gépágyúzni egy adott helyre,de légi harcra a legalkalmasabb(mint a való életben) a rakétást pedig azért nem használjuk légi harcra, mert sokkal drágább, és alkalmasabb földi csapásmérésre
Multi: lesz, a hatalmas térképek ideálisak hozzá
illetve kooperatív kampány is lesz(2-3 ember végignyomja együtt a kampányt)