A gazolajos hutessel is van rogton nehany gond. A viz hoelvezeto-kepessege joval magasabb akarmilyen folyekony szenhidrogenenel, tehat nem biztos, hogy kepes azt a homennyiseget elszallitani ami keletkezik. Ebbol kovetkezik, hogy joval nagyobb hutoradiatorra, ventillatorra lenne szukseg, amelyeknek helyigenye is van. Konnyen elkepzelheto, hogy a hutorendszer nagyobb helyet foglalna mint maga a motor. A masik, hogyha a "hideg" gazolajjal szeretnenk kompenzalni a hianyzo hoelvezeto-kepesseget az uzemanyagbearamlas annal joval kisebb mint amennyit a motor elfogyaszt. A harmadik pedig, hogy mennyire lehet egy ilyent biztonsagosan uzemeltetni.
Osztatlan egesteru dizelmotorok mar kb 30-40 eve vannak. Kozvetlenbefecskendezesu motorok, vagy masneven Perkins-motorok. (a feltalalo neverol)
A kulonbsege az elokamras motoroktol, hogy itt nem a hengerfejbe van az elo-egester, hanem a dugattyu tetejebe van kialakitva egy orvenykamra. A porlaszto, a forro dugattyuba porlasztja bele az uzemanyagot.