A török ringen csalódniuk kellett azoknak, akik a DTM két éllovasa, Ekström és Paffett lausitzringi lélegzetelállító show-ja után kettejük harcának folytatására számítottak, mivel Ekström már a szabadedzéseken sem remekelt. A svéd fiú még az idõmérõn teljesített a legjobban, ahol ötödik lett az új pályán verhetetlennek bizonyuló Mercedesek mögött.
Vasárnap egy kiadós esõt követõen aztán igen rossz körülmények vártak a pilótákra, de ez a rajtelsõ Paffett-t zavarta legkevésbé, hisz a start után simán eljött Schneider elõl, akit a nagyon jól induló Ekström követett. Öröme mégsem tartott sokáig, hisz a Greennel való szoros küzdelemben a célegyenes végén a pályán kívülre sodródott, így Hakkinen és Alesi is megelõzte a svédet. Az ex F1-es világbajnok aztán Greent is otthagyta, így már a harmadik helyen autózott. A Mercedes-Audi itteni erõviszonyaira legjobb példa, hogy Paffett elsõ boxkiállása után épp a még szerelõinél nem járó másik bajnokaspiráns mögé visszatérve, könnyedén jutott túl a kocsijával látványosan küszködõ Ekströmön. Az elsõ tankolásokat követõen így Paffett vezetett a boxban elõrébb lépõ Hakkinen, Schneider, Green és Alesi elõtt. Az elsõ négy sorrendje ezután már nem is változott a száradó pályán, Ekström viszont technikai problémákkal küzdve egyre jobban leszakadt az élmezõnytõl, míg végül csak tizenkettedikként intette le a kockás zászló.
Ez azt jelenti, hogy az idén ötödször gyõztes Paffett kilenc pontos elõnnyel utazhat az utolsó, hockenheimi megmérettetésre, így már aligha lehet tõle elvenni a bajnoki címet. A verseny nagy vesztesei közé tartozik Jean Alesi, aki dobogóra állhatott volna, ha a tankolócsõ nem mondja fel a szolgálatot, és emiatt nem kell eggyel többször boxba hajtania a többieknél. Frentzen futama csak a hatodik körig tartott, akkor ugyanis Abttal „kézen fogva” repültek ki a sóderágyba, míg McNish az erõsen túlkormányozott autójával tizenötödikként futott be a célba.