Na, azért ez nem így van. Az én autóm (11 éves Mitsu Galant, 2 literes benzines) eszik 9 litert vegyes használatban. Ha autós újságíró a kezébe kapná, 15 alatt nemigen fogyasztana. Nekik a dinamikus városi közlekedés az azt jelenti, hogy 1-esben leszabályozásnál megy 50-et, vagyis csak azért kell 2-esbe kapcsoni, hogy gyorshajtani is lehessen. Autópálya meg egy az egyben ami a csövön kifér, vagyis a normál 130-135 km/h helyett enyémmel pl mennének 200-at, nem kell ecsetelnem hogy ez mivel járnak fogyasztásban.
A helyzetet súlyosbítja hogy az autós újságírók általában 0 km-es, vagy max pár 1000km-es autókat kapnak, amelyek a bejáratási idõszak alatt 1-2literrel többet fogyasztanak 100km-en, normális bejáratás mellett is. Persze a bejáratás nekik abból áll, hogy reggel beindítják, és full hidegen folyamatosan pirosban tartva nyomják neki. Szóval autós újságírók tesztjébõl ne vonj le következtetést a fogyasztásra, nézd meg inkább a totalcar népitéletet, sokkal reálisabb képet fogsz kapni.
Részemrõl magam alá is piszkítanék, ha egy priussal nem jönnék ki 5 literbõl átlagban. Dieselek fogyasztása tényleg jobb mint a benzineseké (bár mondjuk egy régi swift fogyasztásával egyik se versenyezhet:-D, de azért van ott elég sok negatívum is. Pl téli indítás, gyerek/kutya hányás a hátsó ülésen a kerregés meg a rezonancia miatt, gyorsabb motorelhasználódás a nagyobb kompresszió miatt (ezért használtan nehéz eladni/nem éri meg venni), meg nem utolsósorban a dieselek sokkal környezetszennyezõbbek mint a benzinesek, tehát várható hogy a beetetési idõszak végén (mikor már sokan áttérnek dieselre) elég rendesen meg fogják nyomni a diesel olaj adótartalmát.