Mondjuk egy 2 literes diesel 6 millió az én 950ezremmel szemben:-) Használt dieselt nem akartam venni a lentebb említett okok miatt, meg mert a 10 évvel ezelõtti dieselek még elég fikák voltak.
Az amúgy tény, hogy a benzines fejlesztés nem igazán halad elõre (wankel se igazán jó irány), a dieselek jelenleg takarékosabbak. De drágábbak is, alap vételárat illetve garidõn túli karbantartást nézve, egyedül tankolni olcsóbb bele. Az általános költségeket is felszámolva (biztosítás, adó, mûszaki, zöldkártya, anyámtyúkja) meg az üzemanyag ára már egyátalán nem olyan nagy tétel átlagos (évi 5-10ezer km-et futó) autónál (jó, én többet használom).
Viszont ha 8-10 liter autógáz árát meg 5-6 liter gázolaj árát veted össze, akkor már messze nincs akkora különbség.
Az étolajas tankolás ötletnek jó, csak törvénytelen, mert nem fizeted meg a jövedéki adót. Jövedéki adóval már nem lenne olcsóbb a bioüzemanyag sem. Más kérdés hogy bioüzemanyagot mire fel terhelne jövedéki adó. De hidd el, hamarosan raknak valamit a tescos étolajba mint anno a HTO-ba hogy ne lehessen dieselekbe tankolni, vagy ráraknak az étolajakra is vagy 100% jövedéki adót.