Ha külföldi és belföldi megrendelõknek akarsz dolgozni komolyan, akkor mindenképp legális megoldást javaslok, és ami a legfontosabb: ügyvéd, könyvelõ, adótanácsadó. Ezek nélkül nem megy.
Egyébként annyi hozzáfûznivaló:
1., Ez teljesen tiszta, járható út, az itthoni adórendszert meg nem kell senkinek sem bemutatni.
2., Nem vagyok képben az offshore cégek terén, de én azt gondoltam, hogy könyvelõt ott is kell fizetni. Adó ott egyáltalán nincs? Valami azért csak van. Szerintem egy offshore cégnek is vannak fenntartási költségei, akárcsak egy magyar, vagy egy szlovák cégnek. (Utóbbit is érdemes meggondolni, ha nyereségben gondolkozol) Azt fontos tudni, hogy Magyarországon is ki tudod hozni a könyvelést nullszaldósra, és akkor "csak" könyvelõt és iparûzési adót kell fizetned, meg még ami van, ugye.
3., Ez nem függ szervesen a bankszámlától. Az APEH a kiállított számlákat adóztatja, pontosabban a bevallott jövedelem után fizetsz adót. Ez nem függ attól, hogy melyik országban van bankszámlád.
A 3. pontot felejtsd el, ezek butaságok, ennek a gondolatmenetnek nincs köze a valósághoz. A lényeg, hogy melyik országban mûködik a céged.
Osztrák bankszámlánál az sem mindegy, hogy céges, vagy magán. Ha céges, akkor magyar-e a cég.
Az általad leírtak nem voltak elég konkrétak, úgyhogy errõl lehetne oldalakat írni, ha van még kérdésed, tedd fel nyugodtan!