Az új verzióban még nem volt alkalmam kipróbálni, de a régiben úgy ment a dolog, hogy a hajók valamilyen kényszerre reagáltak. Katonák mozgolódását a csúszkával lehetett elõidézni, de pl nyersanyag elhordás a szigetrõl vagy egy komplett nyomtalan és veszteségmentes költözés némiképp bonyolultabb és hosszadalmasabb mûvelet. Viszont ez az evakuálás jó dolog, ha a sziget épületei ki vannak ürítve, és az anyakontinensre kéne a felesleget vinni, akkor elvileg elég feltolnod a csúszkát, és a hajónak át kell vinnie õket a szigetrõl. Aztán ha innen ki kell vinni õket egy határ menti raktárba, akkor a többiben bevitel szünetel, és visszaveszed a csúszkát, vagy evakuálás, és már indulnak is a határra. Ha valamiért a kikötõ az erõsebb, azaz az elsõ szigeten felhúzott hadi épület után folyton oda akarnak bemenni a katonák, akkor azt ideiglenesen ki kell kötni sajnos.
Valóban nem jó ötlet a nehézipart a szigetekre tenni, sõt a tábornokgyártást is jobb egy teljesen elszigetelt, de rugalmas, raktárakkal, változtatható kapcsolásokkal megoldott rendszerrel nyomatni.
A nyersanyag kihordási kényszerhez, pl arany elhordás, az kell, hogy egy nem lestoppolt, meg nem oldott aranyellátású érmekészítõ legyen rákapcsolva a kikötõre, ideiglenesen, és a hajónak azonnal indulnia kell. Persze ehhez a kikötõvel azonos rendszerben lévõ aranyraktárat le kell választani.