A Crysis egyelõre nem tudni, milyen fizikai motort használ, a játék ill. a kiadó nem szerpel sem az Aegia, sem a Havok listáján.
A másik nagy és fontos szereplõ (ha már úgyis róla beszélünk) az Unreal motor, nos az már biztos, hogy a robbanásokban bejátszik az Aegia, és valószínüleg a folyadékokba is, de Sweeney elõre leszögezte, hogy nem elõírás a fizikai gyorsító a játékhoz, és nélküle is tökéletesen megy, mindössze egy kis pluszt ad a látványvilághoz. Azt is említette, hogy interneten egyelõre csak az ilyen effektek lesznek (amik nem befolyásolják a játékszélességet, hiszen a szerver mondja hogy bumm, ott egy robbanás, a kliens pedig kirajzol egy robbanást több ezer szanaszét repülõ repesszel), az effektív fizika kihasználásához LAN kell. Ugyanakkor megjegyezte, hogy szimpatikus számára a Havok FX megközelítése is...