Megvettem mind a 16 darabot, vettem két flakon féktisztítót, szerváltam 16 darab kis tárolódobozt, amibe ázhattak.
Meg egy rossz golyóstollat.
Ha valamelyikben el van törve a kis rugó akkor bukta, és ezeket egyszerre illik cserélni, ha szerencséd van, akkor csak el van tömődve a kis furat vagy be van ragadva a "kis hordó" a nagyba.
Előfordulhat, hogy maga a tőke egész egyszerűen ki van kopva, rosszabb esetben maga a hf.
Ez leginkább sokat futott motorokra jellemző.
Szóval ki kell szedni a kisebb hordócskát a nagyobból, a nagyobbat átfújni féktisztítóval, majd hagy ázzon benne.
A kisebb hordócskát úgy kell kitakarítani, hogy szétszedés nélkül ( a képen szét van húzva) a kis golyót benyomva egy golyóstollal nyomni ki kell folyatni belőle az olajat, majd mikor már üres, ugyanígy a kis golyót benyomva nyomni bele féktisztítót, majd ugyanúgy kifolyatni belőle a féktisztítót.
Ezt addig ismételni, amíg tiszta féktisztító nem jön belőle.
Aztán pár napig hagyod "száradni" őket.
Ha nagyon precíz akarsz lenni, akkor a majdan betölteni kívánt olajjal a beszerelés előtt feltöltögeted a tőkéket, de szerintem teljesen fölösleges, minimális mennyiség maradhat csak a kis hordókban, nem számít semmit.
Nem érdemes így járni, ugyanis a vez teng. bütykei elkophatnak, ha így használod őket.
Persze nem 1000km alatt, de én is cseréltem hamar, pedig az enyémben még csak hideg időben hideg motornál csinálta, amikor elkezdett be-be csattogni meleg motornál is, cseréltük őket.
Ha nem váltak volna be a használtak (hallottam még üzemképesen őket, nem volt hangjuk) vettem volna 16 újat, pedig a gyári 7-9K/darab is lehetett volna.
Ja, ami fontos, hogy ne keveredjenek össze a nagy és a kis részek, minden kis hordócska abba a nagyba menjen vissza, amiből ki lett szedve, ez nagyon fontos!!!
Ha a tiédben nem ilyen szelepemelők vannak, akkor nem szóltam.