Az "urban legend"-et én is hallottam a 60%-ról, soha nem hittem el.
A javítókulcs már érdekesebb. Az összeetést erõteljesen kétlem az elsõ vizsgaalkalomnál, mert olyan dolgok is belekerültek a vizsgába, amirõl bizton állíthatom, hogy nem vagy nem úgy hangzottak el. A másik dolog meg: elképzelhetõ h egy feladatnak több megoldása is van. Ezesetben is CSAK az eredeti javítókulcs a mérvadó. Végüis a logikus gondolkozás megtanítása nem az egyetem feladata...
Pontok alapján a jegy már teljesen reális, sõt tényleg alacsony a 40%-os 2-es.
Namost akkor a tanszék képzelje el, hogy jön egy középiskolás és beiratkozik energetika szakra. Kap fél(!)év mechanikát, és nem kap általános géptent, ráadásul mintatanterv szerint már 2. évben fel kell venni e ezt a tárgyat. Tudom, hogy errõl nem a tanszék tehet, hiszen a mi tantervünket nem õk állították össze, de azért lehetett volna errõl valami komunikáció a két tanszék között.
Az utolsó bekezdés pedig valóban sajnálatra méltó, és valóban elkeserítõ. De az élet nem habostorta egyik oldalon sem...