Igen, de a történetbõl azt szûrtem le, hogy a fegyverek megvillogtatásánál többre nem került sor, gondolom a tanuló rájött, hogy oktatója mily nagy hatással bír lenni rá és elfogadta az egyest.
Az, hogy elérje, hogy a diákok ne hordjanak magukkal fegyvert, lényegében szinte kivitelezhetetlen feladat, sajnos az ellenkezõjét sokkal magasabb hatalmak gerjesztik, olyan hatalmak, amiknek a világ legnagyobb részén van igen nagy felügyeleti jogok. Nem bármiféle jogi értelemben értve, hanem a gazdasági világ vezetõ rétege, ami a gazdasági erejénél fogva gyakorol nyomást kormányokra és a lakosságra. Sajnos ez ellen nem sokat lehet tenni, mert az emberek elég buták, és nem ismerik fel, hogy amire õk vágynak, azok nem a saját vágyaik, hanem egy óriási hatalommal rendelkezõ laza gazdasági szövetség hiteti el velük, hogy mikre vágynak. A gazdasági érdekek azt diktálják nekik, hogy az embereket fokozatosan el kell hülyíteni, mivel azáltal lesznek jól kontrollálható, egyszerû igényû vásárló és munkaerõ. Ennek fontos lépése a jól mûködõ tanítási rendszer szétverése, alacsony szintre süllyesztése, hogy hamarosan aki jobb oktatásban kíván részesülni, az nagyon mélyen a zsebébe kelljen, hogy nyúljon, tehát mindinkább csak az elit engeshesse meg magának a tudást, mivel az nagyon veszélyes dolog, akinek tudása van, azt nem lehet úgy irányítani, mert könnyebben átláthatja, hogy nem õ jönne ki nyertesen az ellene elkövetett húzásokból. A legjobb példa erre kis hazánk, ahogy a 90-es kitûnõ szintû oktatás hova a fenébe zuhant le? Próbáltunk felzárkózni a fejlett nyugathoz, de nem vettük észre, hogy csak a csicskájuk lettünk és a felvevõpiacuk, ellenben szinte minden téren csak silányulunk, jó gyorsan pótoljuk be a lemaradásunkat elhülyülést tekintve amerikához. Kíváncsi leszek, hány év kell még ahhoz, hogy érettségizett emberek legalább 10%-a ne tudja megmondani, mi az ország fõvárosa, mert sajnos úgy tûnik ez a távlati realizmus.