nem elsõ albinkat lakjuk, erre való a bérleti szerzõdés, ami pontokba szedve tartalmazza a bérlõ és bérbeadó személyi adatait, a bérlemény adatait (helyrajzi szám, kiadott szobaszám, helyiségek, stb..., azok berendezési tárgyai, azok állapota), a bérleti díj fizetési módját, a költségek (közös klts, rezsi, stb...) fizetési módját, a foglaló nagyságát, a megállapodást a foglaló visszafizetésérõl, vagy arról, hogy az elõre befizetett összeg a bérlemény felmondása elõtt "lelakható", a felmondási idõrõl (mindkét fél részérõl), a bérlemény bérbeadási idõtartamáról (ha határozatlan, akkor minimum mennyi idõ), a károk esetén ki fizeti a javítási költségeket, a kulcsok darabszámáról, stb, stb... (Még eszembe jutott: a bérleti díj nagyságának változtatásáról (milyen idõnként, max mennyit), kik lakhatnak az albérletben, az állattartásról, terheli-e az ingatlant közüzemi tartozás, peres esetben melyik hivatal jár el, ha a közös megállapodás nem jön létre, na, most tényleg nem ugrik be több...)
A mi bérleti szerzõdésünk több oldal, én magam írtam, két példányban, aláírták a bérlõk, a tulajdonos, plusz két tanú - eddig szerencsére nem kellett elõkapni.
Az ilyesmire nagyon kell figyelni!!!
Jah, egy jótanács, albérletben lakóknak: a tulajjal meg kell egyezni és szerzõdésben kell rögzíteni a bérleti díj kifizetésének napját (legkésõbb ekkor és ekkor készpénzben/banki átutalással erre és erre a számlára, stb...) és ha KP-ben megy a dolog, hárompéldányos számlatömbbe tessék írni, ki mikor mennyit fizetett kinek. Tételesen. Egy példány megy a tulajnak, számaltömb marad a bérlõnél. Így mindenki tudja védeni az igazát.