Egyik sem könnyebb. Mindkettõt lehet úgy tudni, hogy hozzájuk tudsz szagolni, de mindkettõnél fennáll az, hogy ha valami komolyat akarsz alkotni, akkor rohadtul kell érteni a progi minden részéhez és funkciójához (programnyelv esetében a parancsokhoz és a lehetõségekhez). Modellezésnél hozzájön még egy olyan dolog, hogy elég komoly grafikai tudásodnak kell hogy legyen, ugyanis a modellekre meg kell tudnod rajzolni pl Photoshopban a textúrákat vagy valós fotókról összehozni, stb. Az igazi szakemberek egyébként, akiket pl a komoly cégek alkalmaznak játékfejlesztésnél, mind a kettõhöz sõt gyakran mégtöbb dologhoz értenek. Ugyanis a programozónak szintén ismernie kell a modellezés részleteit mivel tudnia kell hogyan épül fel a modell, hogyan tud ahhoz programot írni, hogyan jelenítse meg azt egy 3D világban stb. Ugyanez fordítva. A modellernek tudnia kell, hogy milyen modellt kell készíteni az adott kódhoz. Persze ez így annyira nem fontos, mert a programozóval lehet konzultálni, de visszafelé amit elõtte említettem az szükséges. Ezek után skatujázzák be az egyes embereket egy team-ben a hozzáértés szempontjából, hogy végül a project egyes részeire ki álljon rá. A 3D studiot ugyanúgy mint a program nyelveket elég szép szinten lehet kezelni 2-3 hónap alatt tutorialok és könyvek alapján, ha napi 5-8 órát foglalkozol vele.