A tengerbõl feltörõ gázok nem vulkáni eredetûek, hanem üledékesek. Az oxigénszegény környezetben a szerves anyagok bakteriális lebontásából felszabaduló metán komplexet képez a vízzel, és ún. metánjég v metán-hidrát keletkezik, ami akár 18 fokig is stabil lehet. A metánmolekulák a jég rácsába szorulnak, 1 liter metán-hidrát 18 liter metán tartalmaz. Nagy mezõk találhatók a Bermuda háromszögben, de pl a Jeges- és Északi-tengeren is. Több száz méter vastagok is lehetnek és viszonylag instabilak. Durva klímaváltozást okoz ha hirtelen felszabadulna egy jelentõs részük (a metán nagyon erõs üvegház gáz), sokan ezt okolják pl a paleocén-eocén hõmérsékletmaximumért de akár a perm-triász óriáskihalásért is (ami sokkal durvább volt kréta véginél). Kitöréseik pedig nemcsak hajókat, de repülõket is veszélyeztetnek:
An explanation for some of the disappearances focuses on the presence of vast fields of methane hydrates on the continental shelves. A paper was published in 1981 by the United States Geological Survey about the appearance of hydrates in the Blake Ridge area, off the southeastern United States coast. Periodic methane eruptions may produce regions of frothy water that are no longer capable of providing adequate buoyancy for ships. If this were the case, such an area forming around a ship could cause it to sink very rapidly and without warning. Laboratory experiments have proven that bubbles can, indeed, sink a scale model ship by decreasing the density of the water.
Hypothetically, methane gas might also be involved in airplane crashes, as it is not as dense as normal air and thus would not generate the amount of lift required to keep the airplane flying. Low levels of methane have also been shown to cause an aircraft engine to stall when added to the intake of air.