0 és 40 kmh között ugyanannyi a különbség, mint 130 és 170 között, de a veszélyesség (E=1/2 * m * v^2-bõl fakadóan) négyzetesen nõ. Nomeg a gördülési súrlódás is jelentõsen nagyobb, mint a csúszáskor fellépõ súrlódás (ugyebár ezért találták fel az ABS-t), és még negyvennél az elekrtonika könnyûszerrel meg tudja gátolni hogy csússz padlófék esetén, 170-nél ezt ugyebár közel sem egyszerû
Mellesleg volt egypár scifi ahol felvetették az ideális szabályozott közlekedés lehetõségét (fõleg városi közlekedés). Ez abból állna, hogy gépek irányítják a kocsit, szabják meg melyik úton menjen (hogy ne legyenek dugók), és hogy MINDENKI azonos sebességgel haladna. Nincs olyan hogy én egy k-rva fontos ember vagyok és az arcom mérete Ferihegy 2-re emlékeztet ezért 240-el cikázgatok el mindenki mellett. Szépen minden kocsit beállít az automatika az elõtte levõ mögé, attól fix távolságra, azonos sebességgel.
Eredmény (jól megtervezett rendszer mellett): Baleset valószínûsége minimális (lim 0), gyorshajtások száma NULLA ... teljes egyenlõség (merthogy állítólag most is egyenlõ vagyok például az összes rendszeres übergyorshajtóval ... amit én igencsak kikérek magamnak)