Ez így nem igaz. Mikor mondjuk vitorlázóval belerepülünk felhõbe, akkor a repülõgép zavaró tényezõként lép fel a felhõben, és pár másodperc alatt képes akár 2 centi vastag jég ráfagyni tükörsimán a szárnyakra. Ha meg akarjuk õrizni a gép felett a kontrollt, akkor a kormánnyal ûrölten kell kalimpálni, hogy még mielõtt kõkeményre megkeményerdik a jég, lerobbanjon a csûrõkrõl a jég, és legalább irányítani lehessen.
Egyébként a motoros gépeken és az utasszállítókon úgy mûködik a jégtelenítõ berendezés, hogy a szárny belépõéleinél egy felfújható gumit húznak végig, ami nincs feltöltve levegõvel. Ha jelez az elektrónika, hogy jegesedés van, akkor elsõnek hagyják, hogy ráfagyjon a belépõélre a jég, majd pedig felfujatják (ez nem biztos, lehet hogy leengedik) levegõvel ezt a végighúzott gumit, és úgy robban le a jég a szárnyakról, mintha ágyóval lõttek volna. :)