Gyenge game... Viszont a fizika nagyjából rendben van. Nekem azzal van problémám elõször is, hogy úgy kezdõdik az egész, mint mikor a film felénél kapcsolom be a tévét. Ez az "in medias res" kezdés elég frusztráló, semmi intró, semmi elõzetes info, semmi beveztõ pálya, mint a Half Life 2 esetén mondjuk.
És ez az érdekes, hogy míg az enerigakapukon keresztül rohangáló vonatokat átvették a Valve klasszikusától, (mert szvsz tuti onnan nyúlták a fícsört) akkor a rendes játékkezdést miért nem? Miért nem derül ki az elején legalább pár dolog?
A másik dolog a rettentõ sablonosság, ami végigvonul az egész játékon. Az ellenfelek sablonosabbak, mint egy Word táblázat, egyszerûen még nem is láttam ilyen npc-ket, mintha futószalagon gyártották volna õket, mindegyik olyan, mintha a másik ikertestvére lenne semmi de semmi különbség nincs köztük... nehogy már pár sorral többet írjanak a forrásprogramba a kedves fejlesztõk.
És ezenkívül ha rájuk lövök azzal az idióta pisztollyal, amit szerintem leértékelésen vehetett az ipse, akitõl fõhõsünk elcsórta, hát mit ne mondjak, ha eldördül a lövés szinte fürdünk az animációban, annyira meg vannak animálva a lövések. szinte semmi sem történik, csak egyszerûen elvágódik az ellenfél, nem az hogy látszódna a vér, a sérülés... nem csak úgy egyszerûen elesik, mint Pista bátyám egy átmulatott éjszaka után a kocsmaajtóban.
Az ellenfelek arcberendezésérõl meg ne is mondjunk semmit. Míg a HL2-nél, ami évekkel korábbi játék, jól le van programozva az arcmimika, addig ebben a stuffban, sehol semmi. Az emberek pont ugyanazt a nyers tölgyfapofát vágják mikor meghaltak, mint elõtte.
Kérem szépen, a Medal of Honor elsõ része 2002-es, de még ott is volt valamennyi különbség az élõ és a halott katonák arckifejezése között.
Sõt nálam még csak nem is beszélnek a katonák. Sem hozzám nem vágnak meghátrálásra késztetõ effektív nyilatkozatokat, sem egymással nem próbálnak kommunikálni, csak fogják az enyémhez hasonló kis ultragatyi pisztolyukat és egy jóllakott óvodás értelmi szinvonalán puffogtatnak a csövekbõl kiszûrõdõ gõzfelhõbe.
Taktika, összedolgozás, csapatmunka a világba se! A pályák egysíkúságáról nem is akarok szólni, mert csak az elõttem kommentelõket ismételném meg.
A grafika és a fizika nagyrészt rendben van, de ez nem menti meg a játékot a totális érdektelenségtõl ami árad belõle. Kiadták ezt a játékot de nem igazán érzõdött rajta a munka és a prezcizitás... talán a fejlesztõk a "kevés munkáért nagy haszon" elvét tûzték ki életcélül, na de a kedves pléjert sem olyan fából programozták ám, hogy az ilyesféle olcsó demagógiának bedõljön.
Egy másik dolog a játékban fellelhetõ hangok terén: az elsõ pályán mikor a katona meglát minket és bekapcsolja a szirénát..! Hát akkor fontolgattam elõször a uninstall-t! A szirénának olyan idiotikus nyávogó hangja va, amit sztem ideggondozásra szoruló lelki sérültek komponáltak meg. látszik hogy fejlesztõk még akciófilmet sem néznek. Na de nem is ezzel van baj, hanem a játékkal: az ugyanis játszhatatlan.