A közösség tényleg jól átgyúrta, kibõvítette és szinte megunhatatlanná tette. A változatosságával eddig sem volt gond. Grafikában persze nem kell pl. a DCS sorozathoz hasonlítani. Avionikában sem veszi fel a versenyt egy Falcon BMS4-el, de nem is ez a célja. Egy amolyan jó "csapatós" szim. ez!
Mivel a graf. motor elég régi (de a modokkal szép azért.), FPS problémákkal sem kell küzdeni. Egy gyengébb PC-n is igen szépen muzsikál. A dinamikus hadjáratok, az idõjárás és a szép fényviszonyok, nomeg a rengeteg hadszíntér kárpótolja ezen hiányosságait.
Most pedig pár hiba, amikbe belefutottam. Szerencsére volt amit sikerült is korrigálni:
A már lentebb említett szürkés erdõszéli fasorok a Lebanon, Taiwan, stb. (az eredeti EECH-EEAH) hadszíntereken.
Volt olyan map, ahol a fákért felelõs .dds fájl vagy fájlok hiányoztak a hadszíntér mappájából. Ezért volt a teljesen, vagy félig szürke fasor. (Képek lentebb.)
Átírták az erdõszélek kódját is, ami jó is meg rossz is. Élethûbb az átmenet az erdõszél és az erdõs rész közt a besûrített fák miatt, viszont többször belebotlottam, hogy fák nõnek ki az út közepén, a harci jármûvek csoportjai meg lazán benne vannak!
Vissza lehet állítani a régebbi erdõszéleket is, két fájl törlésével. A \Razorworks\cohokum\3ddata\objects\fast_tree -ben van a FOREST_TREE.EEO és a FOREST_TREE_OBJECT.EES. Ezeket eltüntetve, visszaállnak a régi erdõszélek, és nem lesz fa az utakon:
A Georgia hadszíntéren már lecserélték a "régi fajta" erdõket. Bár nem olyan sûrû a "fásítás". Azt a fenyõt amit integráltak, viszont alapból cseréltem egy másik mapból, egy szebb modellre. (Pl az Alaska map-é sokkal szebb. A 4db GREY_TERRAIN*** fájl kell.)
Egy apróság, de ha már észleltem leírom:
Nem generál Free Flight-ban küldetést a Cuba - Cuban Crisis-ben az Apache-ra! A többi Cuba hadjáratban nincs gond.
Aztán ez az árnyék bug, már szinte a kezdetek óta megvan. Bár az ember alacsonyan repül helivel, de amikor mozizgatok, zavaró. Az árnyék a gépek fölé kerül és befeketíti a modellt, vagy a hangárban lévõ gépnek az árnyéka "felköltözik" a tetõre. Jó lenne már, ha ezt is kijavítanák:
Az új Hind skinek mindegyikére igaz, hogy az oldalajtó valamiért sokkal világosabb tónusú, mint kéne. Ennek a megoldásába nem bonyolódtam bele, a kabinból úgysem látszik, de nagyon feltûnõ kintrõl:
Egész jó lett. Az elsõ verziót kipróbáltam, arról tudok nyilatkozni. Abban a rakéták füstcsíkjai kicsit szakaszosak, a lángok és a füstök mérete korrekt, tehát mindenképp jobb, mint az 1.14. (Természetesen a tweak feltelepített 1.14-es füst után megy!)
Én egyébként maradtam az alap füstnél, nem rossz az sem.