Elektromágnes által lebegtetett és mozgatott vonat, azonos pólusok taszítását használja ki.
Igazából nem újdonság, mert sok éve mûködik több helyen, de elterjedésükre még várni kell.
Elõnye, hogy nem ér a pályához ezért nincs surlódás és a elekromágneses hajtással "bármekkora" sebesség elérhetõ.
Jelenlegi rekord 2003-ban Japan-ban állt be 581 km/óra.
De készült tanulmány egy futurisztikus Atlanti úceánon átívelõ London-New York alagútról is, ahol légüres térben több ezer km/ó-val haladna a szerelvény. (errõl majd keresek még infót, Discovery-n láttam régebben)
Ûrhajók fellövésén is gondolkodnak maglev technológiával.
Legnagyobb hátránya a biztonság. Mivel csak 1 centiméterre lebeg a pályától, maximálisan precízen kell megépíteni a pályát és a vonatot.
Ahogy én tudom, mindig azt a pályaszakaszt kapcsolják be amin épp közlekedik a szerelvény. De mi történik ha valami hiba miatt nem jön létre a taszítás? belegondolni is rossz.
A pályát nem keresztezheti semmi, ezért több méter magasságban szokták vezetni. Viszont meredekebb emelkedõvel is megbírkózik, amin a mai vonatok már nem tudnak közlekedni.
Nekem volt lehetõségem ülni egy ilyenen, csak bemutató volt, pár száz méteren körbe, nem gyorsult fel természetesen.
Leírhatatlan, hangtalan, nem ráz, szóval nagyon bejött.
Érdekességnek linkelek egy 2001-es hírt, ahol felvetõdött egy Berlin-Budapest vonal terve.
:) megmosolyogtató a gondolat de reméljük egyszer lesz belõle valami
Ha találtok infót, hírt vagy bármit a témában, akkor linkeljétek. Én is így teszem.