A sietség.. Kösszönöm a jelzést, igen ha a hinta nyugalomban van, akkor
mérhetõ a 4 egység tömeg és a hinta tömegének együttes súlyereje.
Felsõ holtponton csak a hinta tömege, és alsó holtponton átlendülve,
a nyugalmi sulyerõ mellé a centrifugális erõ hozzáadódik.
Nos, a kötélerõ az kötélerõ!
A föld nem tudja "összenyomni a kötelet", azaz Föld-hinta irányú
impulzus nem képzõdik.
Csak hinta-Föld irányú!
A garvitáló erõk pedig kölcsönösek, azaz rájuk igaz az egymást kiegyenlítés.
A többi általad említett szintén, mert pl. keletfelé haladva nyugat felé pörgetted a földet, de a lefékezéskor pont az ellenkezõ irányba és azonos nagysággal.
Ugrálással, stb. úgyszintén.
Éppen ezért természetes számunkra az általánosító tévhitünk!