Van két IR, relaív sebességük v. Az egyikben nyugvó m tömeget egy motor benzin felhasználásával felgyorsítja v sebességre.
Innentõl az m tömeg nyugvó a másik rendszerben. Az ottani motor is benzin felhasználásával felgyorsítja v sebességre, ezzel ismét nyugvó lesz a kiindulási rendszerben.
Azaz induláskori zéró sebességrõl a megérkezéskori zéró sebesség eléréséhez E=2* m*v²/2 azaz E=m*v² energiát adott át a két motor a benzinben tárol kémiai E(b)=(1/0,36)*E=2,778'*m*v² energia felhasználásával.
A felhasznált benzin energiájának 64%-a hõ formájában szétsugárzódott, a maradék 36%-a pedig nyomtalanul megsemmisült.
Persze ha villanymotort használtak volna a gyorsításokhoz, akkor
80-90 % hatásfok eredményeként csak 10-20% energia sugárzódik szét hõ formájában és maradék és nyom nélkül megsemmisül 80-90%-a a befektetett energiának.
Tehát, egyszerû mechanikai esetben sem megmaradó az energia.