Sehol sem írtam, hogy a kapitalista rendszer mennyire szörnyû és a komcsi jó lenne. Tök mindegy milyen a rendszer, ha egyszer 6 millárd ember már túl sok bármilyen legyen is a rendszer.
Egyébként pedig pontosan a multinacionális óriáscégek, azok melyek igazán változtathatnának a dolgok menetén, de természetesen a profit az isten.
Jómagam is említettem a tömegközlekedést. Mind a személy, mind pedig a teherszállítás elsõsorban vasútvonalakon kellene, hogy történjen. Lehetõség szerint elektromos mozdonyok segítségével.
Ezáltal nem lenne ennyi böszme kamion, ugyanis:
1. Marha drága velük szállítani.
2. Iszonyat mértékben szennyezik a környezetet.
3. Ön és közveszélyesek az utakon.
4. Nem tennék tönkre az utakat.
De nézd meg mi történik ebben az országban? Ezer éves arcok ülnek, megrögzött, begyöppösödött gondolkodásmóddal olyan pozíciókban, ahol pedig lehetõség lenne arra, hogy komolyan és jó irányba fordítsák a dolgok jelenlegi menetét.
Nézd meg a MÁV vezérkarát... ami a közép és felsõbb vezetõk körében megy, az valami elképesztõ. Van rálátásom, csak a fejemet csóválom.
"Ha olcsóbb lenne már rég áttértek volna arra"
Csak olcsóbb, reggel bebiciklizni a melóhelyre, mint beülni a Pajeroba nemde? Nézd meg a Hollandokat. Volt szerencsém látni, hogy 1-1 nagyobb munkahely elõtt NÁLUK mi a helyzet és mi nálunk.
Tessék 2 kép:
Ott:
Itt:
Számoljuk össze, hogy hány autó áll a zalaegerszegi Flextronics parkolójában és hány bicikli lehet az amszterdami irodaépület mellett.
Ránézésre is látszik, hogy sokka több bicikli, sokkal kisebb helyen elfér, és minden egyes nap NULLA környezetkárosító hatása van, míg Zalaegerszegen ez a közel száz vagy még annál is több autó, minden reggel és minden d.u. beindul.
Persze, ha a birka népnek 2-300 férõhelyes parkoló van, akkor fel sem merül benne, hogy biciklivel járjon.
Megint oda lyukadtunk, ki, hogy multicég a ludas a dologban, hiszen a tervet õk fogadtatták el az önkormányzattal...