Mivel nincs új bejegyzés ide kommentelek. Elõször a negatív tapasztalatok. (Ebbõl lesz kevesebb.)
- Lehetõségünk volt ingyen bemenni, kaptunk ingyen jegyet. Apró hiányosság, hogy a szervezõk jóvoltávból ezekhez sajnos nem tudtunk hozzájutni, csak küldözgettek ide oda. Inkább vettünk jegyet, csak legyünk már bent.. (Valakinek azért sikerült.)
- Iszonyatosan sok helyen lehetett a helyszínen jegyet venni, nagyon sok a feleselges kapacitás e téren. Ellenben a karszag ragaszgatást nagyon kevés ember végezte. A 2. számú kapu kész katasztrófa volt, mert normális sor nem alakulhatott ki. Kész káosz. Ellenben a 3. számú kapunál a kb. 150 méter hosszú sor (kaptól a ragasztásig) kb. 10 perc alatt lement, mert a kellõen szûk “folyosón” tisztességesen sorba álltak az emberek és nem tülekedtek. Ettõl függetlenül nem értem, hogy miért nem lehetet volna x2-szer több karszalag ragasztó. A fizetõkapukból is sok van az autópályákon szerte a nagyvilágban.
- Sajnos sem Rafale sem Mirage F1 nem volt statikuson, pedig így volt feltüntetve. :(
- A két bemondó sajnos még mindig sokszor mond butaságot. Eseményeket és tényeket is többször összekevertek. Persze ez nem valószínû, hogy az áltag látogatót zavarja.
- A norbis “produkciónál” azért sokan fordultak hátra és mormoltak el egy csendes káromkodást…
Ezzel kb. vége is a rossz tapasztalatoknak!
Akkor jöjjön az ami tetszett. :)
- A szervezõk nagyon jól lekezelték a kezdeti rossz idõt.
- Igyekeztek a legütõsebbeket felküldeni és ragaszkodni az eredeti ütemtervhez. Sajnos pont a svájci Hornet húza a rövidet – bár a magas hegyek között jobban szokva lehet az ilyan pocsék körülményekhez – és nem mutathatta be teljes tudást. Azért így is mutatott egy új elemet. Nagy állásszögú manõver, de nem egyenesen, egy teljes kört lenyomott. Ilyet még egyetlen géptõl sem láttam eddig repnapon!
- A Rafale valami iszonyat brutált repült szerintem. Folyamatosan gyártotta a fordulókat, orsókat és egyikbõl ment a másikba akár emelkedés közben is. Még a mostani hajtómûvekkel is iszonytos tolerõ van a masinában a gép tömegéhez képest, de az új hajtómûvekkel valami elképesztõ lesz. Aerodinamikailag igazi meseterdarabnak tûnik.
- A show végén levõ MiG vs. Gripen fogócska nagyon jó volt. Nem kicsit, NAGYON! Csak nem hallgattak Zord javaslátára? :)
Ilyet tényleg nem igazán láthat az ember! A low levet strike szimulálás sem volt rossz sõt, egyenesen meg is mutatta, hogy miért fontos ez ma is ez a képesség. Tudtuk hogy jön, de mégis szinte csak akkor láttuk meg a gépet, mikor már a fejünk felett voltak. Az inracsapdákkal sem spóroltak.
Picit talán lehetett volna látványosabb felpattanó manõver, de ez csak a szokásos kukacoskodás tõlem. :)
A végén a 4+2 MiG+Griff kötelék is szép volt. Nem demóval, de szerintem szépen búcsúzott a MiG.
Véleményem szerint több ilyen demonstráció kellene, akár nyílt és nyilvános éleslövészettel is, nyílt nap jelleggel.
A Mirage F1 repülése érdekes volt, mert nem láttam, hogy akár egyszer is fáklyát kapcsolt volna. Csak nem spórolnak ott is az üzemidõvel?
A spanyol Hornet sokkal jobban repült, mint legutóbb.
A dán Falcon sem volt olyan szürke a holland demóval összevetve, kifejezetten üdítõ volt a produkciója. Sajnos a pilóta peches volt, a jobb oldali Smokewinder felszállás után szinte azonnal megadta magát. :(
A C-27 demó is nagyon ott volt a szeren.
Valaki felvette esetleg a Rafale demót vagy a magyar gépek erõdemonstrációját a végén? Nekem sajnos akkor már lemerültek az elemeim és amúgy sem ütõs cuccom volt finoman szólva. Ha valakinek ezek megvannak – fõleg az utóbbi – akkor fel kellene tolni a netre, hogy lássa a nagyvilág is, hogy mi volt itten!
Alapvetõen azt kell hogy mondjam, hogy 2003 óta messze a legjobb repnapot látthattuk itthon! Minden gép és kötelék kitett magért, ahogy szervezõk is pár gikszertõl eltekintve, de ez belefér így visszanézve!
(2005-ben nem voltam, akkor Zeltwegben voltam. Azóta áhítozom olyna F-18 demóra, amit ott láttam a svájci géptõl.)