A 2009. esztendõ egyik legjobban várt valósidejû stratégiája a korábbi tervekhez képest egy hónapos csúszást szenved el.
Az epikus méreteket öltõ Total War széria soron következõ darabja a gyarmatosítás roppant izgalmas korszakába invitálja a játékosokat. A Rome: Total War óta évrõl évre szépülõ grafikus motor ezúttal a gigantikus szárazföldi összecsapások mellett a tengeri hadviselés nem kevésbé látványos elemeivel is meg kell birkózzon, miután a sorozat életében újdonsült játékelemként debütáló "csónakázás" kiemelten fontos szerepet kap.
A kereskedelmi útvonalak feletti ellenõrzés megszerzése, a kalózok megregulázása, a rivális nációk flottáinak leamortizálása képezi majd a hosszú távú siker alapját. Mind a tengeri, mind a szárazföldi hadviselésre hatással vannak a fizika törvényei, s a mindenkori idõjárás is. A felázott talajon lendületet venni képtelen lovasság lemészárlása gyerekjáték, a nedves puskapor használhatatlanná válik, az ágyúgolyók úgy pattognak és zengik a halál diadalát, mintha búzakalászt aratnának. Sáros talajban pedig egyszerûen megragadnak, és sokat veszítenek hatásfokukból.
Hosszan lehetne még sorolni az Empire: Total War lehetõségeit, de akkor már újabb elõzetes kerekedne belõle, és pedig nem emiatt ragadtam billentyûzetet. Sokkal inkább az a tény késztetett rá, hogy a SEGA community menedzsere elárulta, a február elsõ napjaira idõzített megjelenési dátumot márciusra módosították. Egy-másfél hónap nem nagy ügy, kibírjuk, amennyiben hasznosan töltik el The Creative Assembly horshami stúdiójának munkatársai.