Megmondom õszintén, még nem vagyok azon a szinten, hogy pontosan elemezni tudjam a Dhammapadát, de ez a részlet (számomra) könnyû. :)
A részlet jelentése kb annyi, hogy van egy emberünk, aki nem kéjsóvár. Ennek a szónak a jelentése ugyebár az, hogy az illetõ fõként a testi vágyaktól szabadult meg. Viszont emberünk nem szabadult meg a szellemi váyaktól (mondjuk tudásvágynak), ami szintén ragaszkodáshoz, "rabsághoz" vezet, és így nem tud feloldódni a Nirvánában. Ezért mondjuk azt, hogy "bár szabad volt, mégis visszarohan a rabságba!".
Nem tudom, mennyire vagy otthon a buddhizmusban, de ugye a Buddha azt tanítja, hogy nem csak a testi, de a szellemi vágyaktól is el kell vonatkoztatnunk ahhoz, hogy igazán szabadok lehessünk, megvilágosodhassunk. Ez a részlet is leginkább ezt próbálja legírni, bemutatni. :)