Olvastam. Ahogy Farkas Attila Márton, "Implikált tudás a létben" címû cikkét is a 8. tudatosságról, amiben jól kifejti ezt is. És beszélgettem elég sok élõ Buddhista mesterrel, sõt meditációs tapasztalatom is van valamennyi.
És ismerem a Buddhista alap dogmákat. Az anátman az egyik legfontosabb tanítás. A "nagy sárga" is ezt látta be legnehezebben ez tény, mégis megvilágosodott mikor sikerült (legalábbis egybeesett a két dolog).
Ja, és tény hogy a fal milyenségét a tudat (nem csak egó) hozza létre, ezért látja másnak az ember, a pokollakó, szellem, isten, titán, állat, de attól hogy valamit mind másnak látunk, még logikus hogy van valami amit láthatunk másnak... Tehát lehet hogy a pokollakónak még ég is az a fal, a titánnak pedig nem túl stabil, de ott van.
A Buddhizmus egy funkcionális, praktikus, materialista rendszer. Aztán késõbb a hozzá nem értõ sokfelõl szalajtott szerzetesek felvizeték, aztán az eladhatóság kedvéért szép szimbólikus nyelvre újraírták, de mindez nem változtat a központi lényegen.
Ilyen az indiai nyelvi stílus. Még az "ülj le!" mondatot is úgy mondják: "alázatosan kérlek, ékesísd fel a széket." Ezért ilyen a megfogalmazás. Ezt pedig ugye a kínaiak is tudják, sõt értik is, de Csan (Zen), is kínai, mert ott legalább már volt pár ember aki azt mondtak: "ok, skacok, nem bírom tovább a süket dumát. beszéljünk CSAK a lényegrõl." PErsze azóta arra is pakolódott sokminden.