Nékem az a véleményem, hogy a túlzott szabadság végül érdektelenségbe fordítja a sztorit. Azaz lényegében megszünteti azt. Márpedig egy RPG, vagy neadjisten némi kaland elemekkel fûszerezett RPG nem élhet sztori nélkül. Magam is aktívan MMO-zom, de sajnos még nagy vonalakban sem pótolják ezek a valós papír alapú szerepjátékokat.
Sztori az KELL, mert papír alapon sem az az az igazi, hogy megyünk random dungeon-okban és random szörnyeket ölünk, random küldikben és random jutalmakat kapunk érte. Akit ez kielégít, az agyhalott már eleve.
Egyszóval ezért van a "mesélõ" aki a világ folyását alakítgatja és a szorit prezentálja a többi halandó számára. A mesélõ nélkül az egész csak számok csatája egy üres bödönben...
Lényeg tehát a kevesebb szabadság, ámde VONALASABB sztori és karakterek.