Abban az értelemben ahogy te tekintesz a propagandára, valóban, a propaganda nem hat az emberre: csak azért mert meglátsz egy kokakóla reklámot, még nem fogsz hirtelen átalakulni és onnan kezdve kizárólag kokakólát inni. De valamilyen hatással mégis van rád, és ez a lényeg jelen esetben.
Az hogy rád is hatással van a propaganda, az abból is látszik hogy pont mekis és kokakólás példával jöttél elõ. Miért? Tudom, most azt gondolod hogy ez badarság, akár elõjöhettél volna más példával is. De nem jöttél, és ez a lényeg. Ez is bizonyítja hogy a meki és a kokakóla kampánya sikeres, mert sikeresen elhintették a társadalomban azt hogy õk vezetõ márkának számítanak, amirõl mindenki beszél, amit mindenki számon tart, még a propaganda ellenes és antiglobalista és multi ellenes emberek is. Szimbólummá váltak, életünk meghatározó részévé.
Pl. én is rendszeresen hozom fel példaként a kokakólát, mikor azt írom hogy a 40 évvel ezelõtti és a mostani éltünk között az az alapvetõ különbség hogy ma lehet kapni kokakólát. A kokakólával jövök elõ én is, mert az egy szimbólum, ha tetszik, ha nem. (Mondjuk rendesen kiírni nem vagyok hajlandó a termék nevét, de ez az egészen nem sokat változtat.)
Az pedig már nem a te dolgod, hogy a propaganda portfólióját úgy állítsd össze, hogy az a kívánt hatást érje el, ezért nem is kell azt tudnod pontosan, hogy az összes hír, reklám, oktatás, és az összes többi téged érõ információ összességében milyen hatást fejt ki rád. Ezt elég ha a "szakemberek" tudják. (Persze ha olyan beállítottságú vagy, akkor magad is foglalkozni fogsz a kérdéssel.)
Egy dologban biztos lehetsz: azt hogy mit gondolsz magadról hogy ki vagy, és milyen világban élsz, azt a téged érõ információhalmaz minden egyes darabja (minden egyes bit-je) meghatározza. A jelenlegi világképed teljesen más lenne, ha a propaganda más lenne. (Meg az enyém is más lenne.)