Azért hívtam a kokakóla marketingjét propagandának, mert ami kicsiben marketing, az az egész rendszert nézve a konzumidiótaságra épülõ társadalomirányítási rendszer propagandája. Ezért használom a propaganda szót, mert valójában többre célzok a mondandómmal mint amit ilyen röviden le lehet írni.
Ha azt el tudod képzelni hogy a kokakóla tudatosan ad pont olyan reklámokat amilyeneket, és ezzel jól mérhetõ gazdasági eredményeket ér el, akkor ha ezt a gondolatot továbbvisszük, akkor érdekelne hogy hol mond csõdöt a fantáziád?
Tehát egy cég még képes arra hogy különféle módszerekkel igényt teremtsen a termékeire és így megnövekedett profitot zsebeljen be. Két cégrõl ugyanezt el tudod-e képzelni? 1000 cégrõl? Egy politikai pártról el tudod-e ezt képzelni? És 100 politikai pártról?
Ha a dolog kicsiben bizonyíthatóan mûködik és bizonyíthatóan alkalmazzák, akkor mi akadályoz meg abban hogy el tudd képzelni hogy a dolog nagyban is mûködik? (Arról nem is beszélve hogy ráadásul ezek a manipulációs technikák nagyban jobban mûködnek mint kicsiben...)