Meglepett hogy nincs ennek a játéknak még topik.(Legalábbis remélem nem néztem el :D)
Egyenlõre nagyon nagyon biztato amiket irnak róla.Várom!
Earth No More
Kiadó: 3D Realms, Fejlesztõ: Recoil Games
Platform: X360,PC,PS3 Típus: FPS
2006. november 6-án Helsinkiben új játékfejlesztõ csapat alakult. A Recoil Games-t a Max Payne játékok atyja, Samuli Syvähuoko alapította, azzal a kicsit sem apró céllal, hogy segítségével új stílust vigyen a játékiparba. Ez a stílus a cinegame lesz, mely állítólag mozi élményt varázsol számítógépeink képernyõire.
hirdetés
A kérdés csak az, hogy sikerül-e nekik összehozni az ötletet, és az Earth No More tényleg olyan hangulatot hoz-e majd fotelunkba, hogy úgy érezzük, mintha részesei lennénk egy mozifilmnek. A fejlesztõk magabiztosan beszélnek a projektrõl, és hogy pontosan mire is lehet majd számítani, az premier elõzetesünkbõl azonnal kiderül!
Samuli Syvähuoko több összetevõbõl építette fel a cinegame stílus receptjét. Elõször is kell egy profi motor, mely képes úgy megmozgatni a karakterek arcát, mintha igazi emberek reakcióit látnánk. A szereplõk nem viselkedhetnek úgy, mint a növények, és az elõre scriptelt mozdulatoknak is leáldozott már. Az Earth No More-ban tetteink hatással lesznek a karakterekre, azok képesek lesznek majd különbözõ, spontán reakciókat mutatni attól függõen, hogy mit csinálunk, vagy mit mondunk.
Egy jó cinegamehez elengedhetetlen még a hangulat is. A dráma megfogja a játékosokat, a változatos események és váratlan fordulatok fantasztikus élményt képesek megteremteni, és akkor még nem is beszéltünk a játéktérrõl. Az Earth No More dinamikus világát úgy építik fel a készítõk, hogy az teljesen önálló legyen, a karakterek saját életet éljenek, mi pedig csupán csak vendégként érezzük magunkat a virtuális térben.
Természetesen a történet sem lesz mindennapi. A játékot olyan produkciók ihlették, mint a Terminátor, a Nyolcadik Utas a Halál, a Világok Harca, a 28 Nappal Késõbb és a Dolog – nem hiszem, hogy lenne itt olyan sci-fi rajongó, aki ne imádná valamelyiket a felsoroltak közül. Az események középpontjában egy New England-ben (az Egyesült Államok Maine, New Hampshire, Vermont, Massachusetts, Rhode Island, és Connecticut államokat magába foglaló régiójában) élõ, William Forsyth nevû fickó áll. Áltagos kisvárosi polgár, olyan mint bármelyikünk, azonban egy napon felettébb furcsa események sorozata kavarja fel életét. New England növényei hirtelen növekedésnek indulnak, a fejlõdés puszta szemmel is látható, a városok pedig hirtelen egy amazonasi dzsungelre kezdenek hasonlítani. A kormány azonnal lezárja a területet, teljes hírzárlatot rendel el, és egy szót se hajlandó arról elárulni, hogy vajon mi történhetett, és mire kell számítani.
William azonban mindezt nem hagyja annyiban, és néhány útitársával elindul észak felé, hogy kiderítse, mi folyik itt valójában, és miért hazudik nekik a kormány. Két férfi és két nõ szegõdik mellé, akik a játék fejlesztõi szerint sokkal inkább lesznek követõk, mint csapattársak. Természetesen segítenek majd a tûzharcokban, de sokkal több szerepük lesz annál, minthogy fedezzék a hátunkat. Õk is nyomoznak, segítenek nekünk, rávezetnek dolgokra, és teljes értékû szerepet kapnak, úgyhogy bizony értékelnünk kell majd társaságukat, mert õk lesznek az Earth No More-os virtuális barátaink. Mindegyiknek meglesz a maga kis élettörténete, személyisége, célja, és titka, õk valami olyasmik lesznek, mint Alyx a Half-Life 2-ben, azzal a különbséggel, hogy õket co-op módban felválthatja majd egy-egy internetes haver.
A sztori szerint a növények nem az ûrbõl jöttek, ezúttal szó sincs semmi idegen támadásról, az egész a Földrõl indult. Az Egyesült Államok atomkísérleteinek eredményeképpen születtek ezek a gyilkos, mindent elpusztító növények, ezért is titkolózik annyira a kormány. Célunk rájönni minderre, leleplezni a felelõst, és persze pontot tenni a dolgok végére.
A játék stílusa tehát egy sci-fi katasztrófa cinegame lesz – legalábbis ez a hivatalos meghatározás. A történetrõl sajnos sokkal többet nem tudni, a részletek és a kibontakozás valószínûleg majd a sztori elõre haladásával fog körvonalazódni. A játékmenetrõl viszont annál többet árultak el a készítõk. Az Earth No More-ban az FPS, az RPG és a kalandjáték elemei egyesülnek, mindezt megdobva egy nagy dózis interaktivitással. Ahogy már korábban írtuk, minden hatással lesz mindenre, így mozdulataink, és döntéseink is befolyásolni fogják az eseményeket. A játékban ráadásul nem lesznek elõre megrendezett cutscene jelenetek, minden a szemünk elõtt fog történni, és ezekre mi is befolyással leszünk. A beszélgetés hasonlóképpen fog alakulni, a készítõk ennél a pontnál a Mass Effect modelljét vették alapul – ami már bizonyított ugye, és nem is keveset!
Ellenségeink közt vegyesen lesznek különbözõ gyilkos növények, mérgezõ spórák által fertõzött civilek, és persze kormányügynökök is. A növények ösztönösen támadnak majd ránk például gyilkos spórákat kilövellve, a zombivá változott civilek természetesen meg akarnak majd minket gyilkolni, az ügynökök meg ugye nyomozásunknak szándékoznak keresztbe tenni. A fegyverek terén is vegyes lesz a felhozatal, lesznek hagyományos stukkerek, de idõvel beszerezhetünk majd egy Ghostbusters-hez hasonló ágyút is – ennek mûködtetéséhez azonban több ember lesz szükséges.
A látványra sem lehet majd sok panaszunk, a játék az Unreal Engine 3.0 grafikus motorját fogja használni, ami bizony még a 2009-es megjelenés idején sem lesz elavult. Sõt, most kezd csak igazán megérni a motor, a programozók pedig mindent megtesznek a fejlesztések alatt, hogy a végsõ produktum mondhatni tökéletes legyen – bár tudjuk, ilyen azért nem nagyon van a játékvilágban.
Az egyjátékos kampány mellett nyomhatunk majd multiplayert is. Az elõzõekben említett online co-op módon kívül lesz hagyományos deathmatch, itt az emberek harcolnak majd a növények által fertõzöttekkel. A hatalmas összecsapások garantáltak, remélhetõleg legalább ugyanolyan jó hangulatot teremtve így, mint amit single-ben kapunk. Megjelenés valamikor 2009-ben várhatóan PC, Playstation 3 és Xbox 360 platformokra.