Már 20 éve elmozdult a crpg irányába. ^^ Akik hondán meg vw-n tanulnak vezetni, azok se ismerik a ford t modellt. ~~ Én Pool of Radiance-en meg Eye of the Beholderen keresztül kerültem kapcsolatba az RPG-vel. Se D&D-t játszó haverok, se 100 óra felesleges szabadidõm nincs erre, de maga a világ és a stílus az tetszik. Ez van.
"a legtöbb crpg csupán egy jól-rosszul kibõvített hack&slash" - Ha a diora és hasonlókra gondolsz, az sose volt RPG, de attól még jó az. Az NFS is jó a maga kategóriájában. Amikor a Brian életét elõször néztem nem tetszett, mert komolytalan volt, én meg úgy álltam neki hogy most egy "rendes" filmet nézek. Aztán amikor nem úgy álltam hozzá megtetszett. A fejlõdést nem lehet megállítani, sosem lesz olyan a világ mint 20-30 évvel ezelõtt. A technika fejlõdésével az igények is nõttek. Ahogy a könyvolvasás se divat filmnézés helyett, úgy a játékokban is kell a rizsa, pl. a grafika. Régen nem volt rá igény, ma van. Számítógépen is van sok jó RPG, pl. a Baldurs Gate 1 (és kicsit a 2 is, bár a választási lehetõségek lecsökkentésével nagyon elment a kalandjátékok irányába) pl. nagyon jó volt.
"Pl.: Morrowindben lényegében büntetlenül lenyúlhatod a páncélboltostól a több 10000 arany értékû páncél készletet. Egy hagyományos játékban ez szinte lehetetlen lenne (erõs õrség, csapdák, védelmi mágia)" - De az se reális hogy egybõl feltûnik ha csinálsz vmit, pl. a Fenyõ gyilkosság / Aranykéz utca tettesei se ismertek a mai napig. Nem állhat minden sarkon rendõr.
"A számítógépes játékokban a karakterednek szinte minden áron a legerõsebbnek kell lennie és a legtáposabb felszereléseket kell használnia ahhoz, hogy érvényesülni tudjon." - ez csak a tápolós játékokra (dio2, wow) igaz, Baldurs Gate / NWN-ben jól el lehetett lenni a kommersz cuccokban is - ami sztem jó volt, kár hogy egyre kevesebb az ilyen. Azt én se tartom reálisnak hogy mindenki +5 meg +10 (LOL!) cuccokkal rohangál, és megfelelõ szinten minden kukában van 3 ilyen. Még a Rózsadombon se. ^^
Nem a healing pia a legtápabb, hanem az hogy sokszor egy alvástól visszanõ a kezed-lábad, meg a harcos / mágus / akármelyik nem pap is tudja magát gyógyítani. Ez gáz. A másik fele meg a varázslók szûkös spell készlete, és a spellek gyengesége. LVL 18 mágus tud 1 meteort (specialista 2-t), aztán sebez 80-at egy 500 HP-s harcoson, az meg jól kiröhögi, és közben el is fogyott a mágus minden tudása. Ezzel így nem lehet csapatjátékot csinálni. AD&D-ben azért nem így volt. BG2-ben pl. ha Kangaxx (egy lich) nyomott egy meteort, a fél csapat kifingott, a másik fele éppen csak nem. Na az már 9. szintnek megfelelõ képesség.
Nekem bejön a D&D, de leginkább az AD&D 2nd ed, nem a D&D 3.0 féle "500 HP-s harcosunkkal leütjük a lvl40 lichkinget is".