Kb. minden játék a harcról szól, természetes módon ez érdekli az embereket. Virágültetõs programmal nem sok embert tudnál lekötni. Az emberi értékrendszerben a hõs az aki le tud gyõzni mindenkit (bár a növény és állatvilágban is, csak ott nem gamelnek). Ennek fényében meglepõ lenne ha nem a harcról szólna az RPG is. A többi csak körítés, extra. Pláne hogy az egymás gyilkolása az életben tilos, a képernyõn meg bûntetlenül kiélheted magad. A többit meg RPG nélkül is meg tudod csinálni.
"Hosszú idõnek kellett eltelnie, hogy a szerepjáték fejlesztõk végre szakítani merjenek a D&D-s alapokkal és berögzõdésekkel." - De legfõképp kéne vmi jobb és népszerûbb. A D&D gyakorlatilag egyet jelent a sárkányos-varázslós játékokkal, egy márkanév, olyan mint a Coca Cola - mindenki egybõl tudja mirõl van szó, mit várhat tõle. Ha azt írnák a dobozra hogy MAGUS (vagy akármi más) rendszeren alapul, kb. senki se tudná mi is az. A készítõk pedig leginkább eladni akarnak, és az hogy te jólérezd magad a játékkal, csak egy eszköz a cél érdekében, egy mellékhatás.
"Nagyon rosszul értelmezel valamit, ha úgy gondolod az asztali játék egy régi maradvány." - Pedig az. Ahogy az offline újságok is kezdenek visszaszorulni az internet miatt, úgy ez is. A 21. század életstílusába nem fér bele a nehézkes és lassú P&P. Nem találsz rá embert aki idõt szánna rá - mert neki sincs, mindenki rohan. Ezen nem lehet változtatni, el kell fogadni és alkalmazkodni kell hozzá. Neked talán csak azért nem tûnik fel, mert míg régen 3 ember játszott RPG-t, és abból 3 papíron, addig ma lehet hogy 10 ember játszik P&P-t, de 1000000 ember meg számítógépen. Ebbõl le lehet vonni azt a következtetést is hogy többen játszanak P&P-t mint régen, meg azt is hogy arányaiban mérve csak egy jelentéktelen kisebbség.
"A szerepjáték lényege a közös történet alkotás és mesélés." - Ezt ma már elvégzi a számítógép helyetted, régen nem volt ilyen lehetõség. Igaz nem lehet mindent lemodellezni számítógéppel - EGYELÕRE (pl. idõutazás, aletrnatív jelen).
"Ami a D&D és általában a mostanában megjelenõ rpgk sajátossága, hogy a játékos karakterek halandóságát erõsen korlátozták leginkább a crpg-k és az mmo-k behatásoknak köszönhetõ. Megpróbálják a mmo-os közönség számára is vonzóvá tenni a játékot. (Szegények számára nehéz elviselni azt a véglegességet, amit egy karakter halála jelent... ;o) )" - Ez már így volt 20 éve a Pool of Radiance idején is, dehát egy olyan világban ahol mindennaposak az élõholtak meg a feltámasztás, ott sztem nem is lehetne másképp.
"Kíváncsi lennék, mennyi idõt töltesz értelmetlen bugyuta sorozatok bámulásával," - Ezt egész pontosan meg tudom mondani, kerek 0 percet. TV-m sincs. :D A híreket megtalálom a neten is, filmeket szintén, kinek hiányzik a Gyõzike / Mónika? :)